زاخارووا: آمریکا به دنبال منزوی کردن روسیه است

زاخارووا: آمریکا به دنبال منزوی کردن روسیه است
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 22:28

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تحریم های جدید ضد روسی آمریکا اشاره کرد و گفت : واشنگتن به دنبال منزوی کردن کشور ما در عرصه جهانی است.

العالم - روسیه

«ماریا زاخارووا» امروز در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه یک تصریح کرد: آمریکا با تحریم های جدید، ما را فقط بخاطر حضور در عرصه جهانی مجازات می کند چرا که دلیلی برای تحریم وجود نداشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یادآورشد: پیشتر به ما می گفتند بخاطر اوکراین شما را مجازات می کنیم، اکنون توجیه آنها (آمریکایی ها) کاملا تغییر کرده است. امروز روسیه فقط به خاطر حضور در عرصه جهانی مجازات می شود.

به گزارش رسانه ها، جان هانتسمن سفیر آمریکا در مسکو نامه ای را به وزارت خارجه روسیه ارسال کرده و در آن از تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم های جدید ضد روسی بخاطر نقش این کشور در امور بین المللی خبر داده است.

زاخارووا با بیان اینکه نامه سفیر آمریکا به ما در رسانه ها منتشر شده است، تصریح کرد: نمی خواهم در خصوص نامه ای که در سیستم سازمانی قرار دارد، صحبت کنم.

وی همچنین افزود:ساز و کار سازمان های بین المللی در رابطه با وضعیت سوریه و مساله سالزبوری (مسمومیت اسکریپال) در بوته آزمایش قرار گرفته است. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: در پرونده اسکریپال و وضعیت سوریه تحریف اطلاعات در داخل سازمان های بین المللی وجود دارد و این مساله ضربات سنگینی به اعتبار شورای امنیت و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی و دیگر سازمان ها وارد می کند.

«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل درباره تحریم های ضد روسی جدید این کشور گفت که واشنگتن به دلیل حمله شیمیایی ادعایی در سوریه تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع کرده است که فردا اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا جمعه گذشته 24 مقام و شهروند روسی و 14 شرکت دولتی روسیه را تحریم کرد.
مقام های ارشد دولت آمریکا تحرکات روسیه از جمله در شبه جزیره کریمه و شرق اوکراین، حمایت از دولت سوریه، هک سایبری و تلاش برای فروپاشی دمکراسی غربی را از جمله دلایل اعمال تحریم های واشنگتن عنوان کردند.

براثر تحریم های هفته گذشته، ارزش روبل دربرابر ارزهای خارجی کاهش چشمگیری داشت و نشریه فوربس نیز از ضرر هنگفت میلیاردرهای روس در نتیجه تحریم های آمریکا خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها