«اس-300» در سوریه؛ خط قرمز اشغالگران صهیونیست

«اس-300» در سوریه؛ خط قرمز اشغالگران صهیونیست
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 00:31

یک منبع دیپلماتیک مدعی شد، تل آویو با ارسال پیام به روسیه خواهان عدم فروش سامانه موشکی «اس-300» به سوریه شده است.

العالم - سوریه

یک رسانه صهیونیستی به نقل از یک منبع دیپلماتیک از هشدار رژیم صهیونیستی به روسیه درباره تجهیز پدافند هوایی سوریه به سامانه قدرتمند موشکی اس300 خبر داد.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، یک منبع دیپلماتیک گفته است که تل‌آویو در بیست و چهار ساعت گذشته پیامی واضح بر این مبنا به مسکو فرستاده که فروش سامانه موشکی اس-300  به دولت سوریه، «عبور از خط قرمز اسرائیل» است.

این در حالی است که روسیه روز جمعه از احتمال تجهیز پدافند هوایی سوریه به این سامانه موشکی خبر داد.

نشریه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز روز یکشنبه در تحلیلی با اشاره به امکان تجهیز سوریه به سامانه اس-300 نوشت: «تجهیز سوریه با این سامانه، برتری هوایی اسرائیل را به خطر می‌اندازد».

این نشریه با اشاره به تنوع پدافند هوایی سوریه نوشت: «پدافند هوایی سوریه به طور عمده مجهز به موشک‌های ساخت روسیه چون سامانه‌های اس2-، "اس-5" ، "اس-6" و سامانه‌های پیشرفته‌تر سطح به هوای اس-17 و اس-22 است. البته به روزترین سامانه‌ای که روسیه تاکنون به سوریه داده، موشک برد کوتاه "پنتسر-1" است که پهپادها و موشک‌هایی را بر فراز سوریه منهدم کرده است».

بر این اساس، ژنرال «سرگئی رودوسکوی» از مقام‌های ارشد نظامی روسیه روز شنبه در این زمینه گفت: «روسیه، در یک سال و نیم گذشته به طور کامل دفاع هوایی سوریه را تجهیز کرده و ارتقاء آن‌را ادامه می‌دهد».

به نوشته این روزنامه، پدافند هوایی سوریه از سال 2015 و به دنبال حضور نظامی روسیه در عرصه این کشور، در واکنش به حمله‌های هوایی اسرائیل فعال‌تر شده، به طوری‌که در فوریه گذشته، پدافند هوایی سوریه موفق به سرنگونی یک فروند جنگنده «اف-16» نیروی هوایی رژیم صهیونیستی شد.

در خاتمه این مطلب آمده است: «در صورت تجهیز پدافند هوایی سوریه به اس-300، امکان سرنگون شدن جنگنده‌های اسرائیل وجود دارد».

پربیننده ترین خبرها