مکرون: ترامپ را برای ماندن در سوریه قانع کردم!

مکرون: ترامپ را برای ماندن در سوریه قانع کردم!
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 04:42

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه یکشنبه ضمن دفاع از حملات هوایی به سوریه که به باور وی "مشروع" بودند، تاکید کرد؛ دونالد ترامپ را قانع کرده که نیروهای نظامی آمریکایی را در سوریه حفظ کند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، آمریکا، فرانسه و انگلیس بامداد شنبه با استفاده از صد و پنج فروند موشک آنچه را که مراکز ساخت تسلیحات شیمیایی در سوریه نامیدند، به تلافی حمله شیمیایی ادعایی هفتم آوریل در شهر دوما هدف قرار دادند.

مکرون در مصاحبه ای که از شبکه تلویزیونی بی.اف.ام، رادیو آر.ام.سی و درگاه خبری مدیاپارت آنلاین پخش شد گفت دونالد ترامپ تا ده روز پیش می گفت آمریکا باید از سوریه خارج شود ولی ما او را قانع کردیم در سوریه بماند. ما او را قانع کردیم حضور بلندمدت در سوریه لازم است.

این سه کشور اعلام کردند تنها مراکز مرتبط با توانمندی های شیمیایی دولت سوریه را هدف قرار داده اند و این حملات با هدف سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه یا مداخله در جنگ داخلی این کشور نبوده است.

مکرون گفت محدود کردن حملات به این اهداف لزوما طرح اولیه ترامپ نبود.

رئیس جمهور فرانسه گفت ما همچنین پس از آنکه شرایط کمی در توئیتر از کنترل خارج شد، ترامپ را قانع کردیم حملات هوایی و موشکی را به مراکز شیمیایی محدود کنیم.

حملات بامداد شنبه به سوریه نخستین عملیات نظامی بزرگ مکرون از زمان روی کار آمدن در ماه مه سال گذشته محسوب می شود.

مکرون با تاکید بر وجود شواهد حاکی از وقوع حمله شیمیایی در سوریه گفت ما به نقطه ای رسیده بودیم که اطمینان داشتیم این حملات برای احیای بخشی از اعتبار جامعه بین الملل لازم هستند.

مکرون گفت وی خواستار گفتگویی با حضور تمامی طرف ها از جمله روسیه با هدف یافتن راه حلی سیاسی برای سوریه است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت در برنامه سفر ماه آینده وی به روسیه تغییری رخ نداده است.

مکرون تاکید کرد روسیه خود را در اقدامات دولت سوریه وارد کرده است.

وی در مورد روسیه گفت البته که آنها نیز همدست دولت سوریه هستند. روس ها خود دست به استفاده از گاز کلر نزده اند اما مانع از اقدام دیپلماتیک جامعه بین الملل برای توقف استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه شده اند.

مکرون در اظهاراتی در مورد ترکیه گفت ما توانستیم با این حملات، ترکیه را در سوریه از روسیه جدا کنیم. ترکیه حمله شیمیایی دوما را محکوم کرد.

وی تاکید کرد حملات به سوریه به طور کامل انجام شدند؛ همه موشک های ما به هدف اصابت کردند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها