هراس ترامپ از افشای مدارک ضبط شده دفتر وکیلش

هراس ترامپ از افشای مدارک ضبط شده دفتر وکیلش
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 08:43

وکلای رئیس جمهوری آمریکا از دادگاهی در نیویورک خواسته اند که وزارت دادگستری این کشور را از بررسی مدارک ضبط شده از دفتر و خانه وکیل شخصی او منع کند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش تارنمای خبری هیل، وکلای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دادگاهی در نیویورک نوشته اند که برخی مدارک ضبط شده از دفتر و منزل وکیل شخصی او محرمانه است.
آن ها با این استدلال که وزارت دادگستری آمریکا مرجع منصفی برای بررسی مدارک مورد نظر نیست، از این دادگاه درخواست کرده اند که امکان جدا کردن مدارک محرمانه را از دیگر اسناد فراهم کند.
وکلای ترامپ از این دادگاه خواسته اند که به شخص ترامپ اجازه دهد تا مدارک محرمانه را مشخص کند چرا که دادستان های وزارت دادگستری تمایلی به محرمانه دانستن این مدارک ندارند.
هفته گذشته ماموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) با حمله به دفتر کار و منزل «مایکل کوهن» وکیل شخصی ترامپ، اسناد و مدارکی از جمله تماس های وی با ترامپ را ضبط کردند.
ترامپ در واکنش به این اقدام، آن را "مایه ننگ" و "حمله ای به کشور ما" خواند.
این حکم بازرسی ظاهرا ارتباط مستقیمی با تحقیقات رابرت مولر بازپرس ویژه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا ندارد اما براساس اطلاعاتی صادره شده که در فرایند این تحقیقات فاش شده است.
کوهن به تازگی عنوان کرده که به عنوان وکیل ترامپ 130 هزار دلار به عنوان حق السکوت به یک بازیگر فیلم های مستهجن که ادعای رابطه جنسی نامشروع با ترامپ را دارد، داده است.
به گزارش ایرنا، نیویورک تایمز گزارش داده که ماموران اف بی آی افزون بر مدارک مربوط به این موضوع، ایمیل ها، اسناد مالیاتی و مدارک تجاری که شامل مستندات تماس های ترامپ با کوهن بوده را نیز از دفتر وی ضبط کرده اند.
کوهن همچنین در پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نقش دارد و تاکنون هزاران سند را در این ارتباط به بازرسان کنگره ارائه کرده است.

پربیننده ترین خبرها