کشف تونل سه طبقه ای داعش در غرب موصل/ آغاز عملیات پاکسازی مرزهای عراق از داعش

کشف تونل سه طبقه ای داعش در غرب موصل/ آغاز عملیات پاکسازی مرزهای عراق از داعش
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 09:36

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق از آغاز عملیات پاکسازی مرزهای این کشور از بقایای گروه تروریستی داعش و کشف یک تونل سه طبقه ای این گروه در غرب موصل خبر داده است.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش پایگاه خبری النشره، سرتیپ یحیی رسول سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرده، عملیات ارتش عراق برای پاکسازی مناطق مرزی عراق با سوریه، اردن و عربستان از بقایای عناصر تروریستی داعش آغاز شده  است.

وی خاطرنشان کرده، این عملیات مناطق مهمی از عراق تا مرزهای سوریه و اردن و عربستان خبر داده و گفته است، این مناطق از غرب نینوا و سنجار گرفته تا منطقه ام جریس در مرزهای بین المللی و مناطق البعاج – القیروان - الکراخ در شمال بغداد را شامل می شود.

به گفته وی، فرماندهی عملیات صلاح الدین نیز عملیات پاکسازی مناطق جنوبی الحضر و مناطق شمالی الصینیه تا دشت المعالف در شمال بغداد از بقایای عناصر داعش آغاز کرده است.

بنابر اعلام سخنگوی مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق، یگان‌های عملیات الانبار نیز بازرسی مناطق عکاشات – الرطبه در شمال اتوبان ارتباطی غرب عراق به مرز اردن را آغاز کرده اند. علاوه بر این، فرماندهی عملیات الجزیره بازرسی و تفتیش مناطق اعالی الفرات از راوه – الرمانه در غرب الانبار در مرز بین عراق و سوریه گرفته تا شمال مرز حائل با منطقه عملیاتی فرماندهی عملیات نینوا را شروع کرده است.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق همچنین از انهدام دو مقر داعش و یک خودروی بمب گذاری شده در استان الانبار خبر داده است.

این مرکز همچنین اعلام کرده که یک تونل سه طبقه ای داعش در غرب موصل در شمال عراق را کشف کرده است.

پربیننده ترین خبرها