آغاز عملیات ارتش سوریه در ریف شرقی «حماه»

آغاز عملیات ارتش سوریه در ریف شرقی «حماه»
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 10:56

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از روز گذشته عملیاتی را برای پاکسازی ریف غربی «السلیمه» کلید زدند تا بتوانند منطقه واقع در حد فاصل ریف جنوبی حماه و ریف شمالی حمص و ریف غربی سلمیه را آزاد کنند.

العالم- سوریه 

ارتش سوریه از روز یکشنبه عملیات نظامی گسترده ای را علیه تروریستهای جبهه النصره و همپیمانانش در شرق استان «حماه» آغاز کرده است. 

ارتش سوریه این عملیات را در محور غربی شهر «السلیمه» کلید زده است.

یک منبع میدانی به وبگاه خبری «مراسلون» اعلام کرد که نقطه ثقل این عملیات دو محور است: محور نخست شهرک «قنطره» است که نیروهای ارتش از سمت «تل دره و تقسیس» به سوی آن پیشروی کرده اند. محور دوم نیز «تل العمری-القنطرات» است.

نیروهای مقاومت در بدو آغاز عملیات خود در شهرک «السلیم» پیشروی مهمی داشتند و کنترل چند منطقه را در این شهرک به دست گرفتند.

ارتش سوریه همزمان با این مسئله، به عملیات خود به سمت شهرک‌های مجاور السلیم یعنی القنطرات و عزالدین ادامه داد.

نیروهای مقاومت همچنین از مواضع خود در شهرک تقسیس، مواضع تروریستها را در شهرک و ارتفاعات قنطره هدف قرار دادند.

همزمان با حملات گسترده ارتش سوریه، تروریست‌ها نیز از شهرکهای «تلبیسه و دیرفول» در حال اعزام تجهیزات و کمک‌های نظامی به محور السلیمه هستند.

روزنامه الوطن هم صبح امروز گزارش داد که جنگنده های سوری مواضع النصره را در حد فاصل ریف جنوب شرقی حماه و ریف شمال شرقی حمص به ویژه در سلیم، «الحمرات، الحویر، عز الدین، التلول الحمر و منطقه السطحیات» هدف قرار میدهد.

عناصر همپیمان با النصره در این منطقه قبول نکردند که توافق توقف اقدامات جنگی را بپذیرند. و در مقابل به وضعیت آنان رسیدگی و بزرگراه بین المللی «حماه-حمص» بازگشایی شود.

طی چند روز گذشته ارتش سوریه پس از توافق مصالحه، وارد چند شهرک در ریف جنوبی حماه شد و در جریان آن به وضعیت افراد مسلح حاضر در این مناطق نیز رسیدگی شد.

یک منبع نظامی به اشاره به کشته شدن شمار زیادی از عناصر النصره، اعلام کرد که این عملیات نظامی تا زمانی ادامه خواهد یافت که منطقه واقع در حد فاصل ریف جنوبی حماه و ریف شمالی حمص و ریف غربی سلمیه آزاد شود؛ منطقه ای که به منزله یک مثلث بوده و مرکز تروریستها و محل آغاز حملات مکرر به مواضع ارتش در مناطق «تلدره و قبه الکردی» است.

در شمال شرق حماه نیز توپخانه ارتش سوریه مواضع تروریستها را در «کفر زیتا و اللطامنه» هدف قرار داد که در جریان آن چند تروریست کشته و زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها