اعلام حمایت مصر از دولت و ارتش سوریه

اعلام حمایت مصر از دولت و ارتش سوریه
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 11:48

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفته است اصول ثابت ما در مورد بحران سوریه، حمایت از مردم و حقوق شهروندی، دولت قانونی و ارتش ملی این کشور است.

العالم ـ مصر

بسام راضی در مصاحبه تلویزیونی، با بیان این که تحولات اخیر در بحران سوریه باعث نگرانی شدید مصر شده، خاطرنشان کرده، مصر از شبه نظامیان در سوریه دفاع نمی کند و مخالف تجزیه این کشور است. 
وی در خصوص این که آیا مصر از قبل در جریان حمله نظامی سه جانبه به سوریه بوده یا نه تصریح کرده، با ما در این خصوص مشورتی نشده بود و از آن اطلاعی نداشتیم. 
به گزارش ایرنا، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز به شبکه «اون ای» گفته، قاهره در پی حفظ منافع مردم سوریه و پیشبرد راه حل سیاسی است. 
وی با تاکید بر این که کشورش همواره به دنبال حفظ یکپارچگی سوریه و مخالف راه حل نظامی در آن است، خاطرنشان کرده، حمله نظامی سه جانبه نتایجی در بر نداشت، چنین حملاتی باعث پیچیدگی بحران، گسترش تروریسم و ضربه به دولت مشروع سوریه می شود. 
شکری در مورد ادعای حمله شیمیایی توسط دولت سوریه به دوما گفته، ما اطلاعاتی مبنی بر استفاده دولت سوریه از اسلحه شیمیایی در دست نداریم. باید دراین زمینه تحقیقات لازم صورت گیرد و عامل اصلی شناسایی شود. 

پربیننده ترین خبرها