ترامپ می خواست به پایگاه های روسیه در سوریه حمله کند!

ترامپ می خواست به پایگاه های روسیه در سوریه حمله کند!
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 13:21

رئیس جمهور افراطی آمریکا تصمیم داشت پایگاه های روسیه و ایران را در سوریه هدف قرار دهد.

العالم ـ اروپا

بنا بر گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرده که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آماده حمله به پایگاه های روسیه و ایران در سوریه بود اما با مخالفت جیمز متیس، رئیس پنتاگون، مواجه شده است.
به نوشته این روزنامه آمریکایی، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا سه پیشنهاد به کاخ سفید ارائه کرد؛ حمله به اهداف سوری که مربوط به سلاح های شیمیایی هستند، حمله به طیف گسترده ای، از جمله مراکز تحقیقاتی مربوط به سلاح های هسته ای و فرماندهی سوریه و پیشنهاد سوم هدف قرار دادن سامانه دفاعی روسیه در سوریه که این گزینه برای تضعیف پتانسیل نظامی روسیه پیشنهاد شده بود در حالی که به اقدامات سیاسی بشار اسد تاثیری ندارد.
آن طور که وال استریت ژورنال گزارش داده، دونالد ترامپ اصرار داشته که پایگاه های ایران و روسیه را در سوریه هدف قرار دهد. اما "متیس" با این پیشنهاد مخالفت کرده است. 

آمریکا به همراه متحدانش انگلیس و فرانسه، بامداد شنبه (25 فروردین ماه 1396) به بهانه واهی استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی، دمشق پایتخت و استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرارداد.
به دنبال این حمله وزارت دفاع سوریه اعلام کرد 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده و سامانه های پدافند هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز متجاوزان را قبل از رسیدن به هدف منهدم کرده است.

پربیننده ترین خبرها