آنکارا: با ایران و روسیه درباره سوریه اختلاف‌نظر داریم

آنکارا: با ایران و روسیه درباره سوریه اختلاف‌نظر داریم
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 14:08

معاون نخست‌وزیر ترکیه با بیان اینکه درباره سوریه با ایران و روسیه اختلاف‌نظر دارند، تاکید کرد در قضیه بحران سوریه با هیچ‌کشوری متحد نیستیم.

العالم _ ترکیه

«بکر بوزداغ» معاون و سخنگوی نخست‌وزیری ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد موضع آنکارا با مواضع تهران و مسکو درباره سوریه متفاوت است.

بوزداغ طی نشست خبری در قطر تاکید کرد: ترکیه در قضیه سوریه با هیچ کشوری نه مخالف است نه موافق اما مواضعش با ایران، روسیه  همچنین آمریکا درباره بحران این کشور متفاوت است.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وی البته مدعی شد که ترکیه برای همکاری با هر کشوری که بخواهد از «اصول صحیح» دفاع کند، تعلل نخواهد کرد.

بوزداغ این اظهارات را در واکنش به سوالی درباره اینکه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود حمایت ترکیه از حمله سه‌جانبه به سوریه نشان داد این کشور از روسیه جداشده، به زبان آورد.

سخنگوی دولت ترکیه همچنین با تکرار انتقادات از حمایت نظامی و دیپلماتیک آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد سوریه، تاکید کرد: «بارها گفته‌ایم حمایت واشنگتن از تروریست‌ها اشتباه است».

وی با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان، مدعی شد: «سلاح‌های متعارف هم با سلاح شیمیایی تفاوتی ندارند، زیرا هر دو غیرنظامیان را به کشتن می‌دهند».

پربیننده ترین خبرها