پارلمان مصر تجاوز نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را محکوم کرد

پارلمان مصر تجاوز نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را محکوم کرد
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 16:30

کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان (پارلمان) مصر در بیانیه‌ای رسمی حمله نظامی سه‌جانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس به خاک سوریه را محکوم کرد.

العالم _ مصر

کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان (پارلمان) مصر ضمن محکوم کردن حمله سه‌گانه آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، اعلام کرد که با کمیته‌های روابط خارجی پارلمان‌های عربی به منظور تشویق دولت‌های این کشور برای پیدا کردن راه‌حل بحران سوریه رایزنی خواهد کرد تا وحدت و سلامت این کشور تضمین شود.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، کمیته مذکور همچنین تأکید کرد که بیانیه‌‌ای در خصوص محکومیت این حمله به پارلمان‌های سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس و پارلمان اروپا ارسال خواهد کرد تا جلوی تکرار این قبیل حملات گرفته شده و امنیت و ثبات منطقه و جان شهروندان سوری حفظ شود.

در بیانیه این کمیته آمده است که حمله به سوریه پیش دستی غیر قابل توجیه پیش از نتایج تحقیقات هیأت حقیقت‌یاب سازمان منع گسترش سلاح‌ شیمیایی است.

پارلمان مصر در بیانیه خود همچنین آورده است که این حمله به منزله نقض قطعنامه‌های بین‌المللی و نقض آشکار منشور سازمان ملل و یکی از مهم‌ترین قوانین بین‌المللی یعنی احترام به حاکمیت کشورهاست.

این بیانیه همچنین حمایت از ملت سوریه و حق این ملت در تعیین سرنوشت خود را مورد تأکید قرار داده است.

بامداد روز شنبه، آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه، حدود 110 موشک به چندین ساختمان نظامی سوریه در چند استان از جمله دمشق و حمص شلیک کردند که بیشتر این موشک‌ها با مقابله پدافند هوایی سوریه منهدم شد و تعدادی از آن به اهداف اصابت کرد اما تلفات انسانی بر جای نگذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها