روسیه: عوامل طراحی حمله ساختگی شیمیایی به سوریه شناسایی شدند

روسیه: عوامل طراحی حمله ساختگی شیمیایی به سوریه شناسایی شدند
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 19:18

نماینده روسیه در سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی اذعان داشت: انگلیس در طراحی حمله ساختگی شیمیایی در سوریه دست داشته است.

نماینده روسیه در سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی گفت: عاملان تصویربرداری از صحنه‌های ساختگی حمله شیمیایی به شهر دوما سوریه شناسایی شدند، حمله شیمیایی ساختگی در دوما سوریه کار انگلیسی‌هاست، مشارکت آمریکا  نیز در این حمله ساختگی شیمیایی بعید نیست.

معارضان سوری در آستانه اشراف کامل دولت قانونی سوریه بر تمامی غوطه شرقی و خروج اعضای گروه های تروریستی  از این منطقه؛ مدعی شدند دولتت سوریه در این منطقه حمله شیمیایی انجام داده است؛ ائتلاف آمریکا، فرانسه و انگلیس به استناد مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی و بدون ارائه سند محکم اقدام به حمله موشکی به سوریه کردند؛ هر چند این حمله موشکی توسط پدافند هوایی سوریه رهگیری و از حجم خسارات آن کاست اما رسوایی بزرگی را برای غرب در حمایت از تروریست به جای گذاشت.

دولت سوریه از زمان ادعای تروریست ها به حمله شیمیایی به دوما اعلام کرد حاضر است همکاری کامل با کارشناسان بین الملل برای بررسی این موضوع دارد اما ائتلاف غربی یک روز مانده به ورود کارشناسان حمله خود را انجام دادند.

روسیه اعلام کرد هیچ نشانه ای مبنی بر انجام حمله شیمیایی در دوما توسط دولت سوریه نیافته است. 

پربیننده ترین خبرها