کوربین: حمله به سوریه هولناک بود/ ممکن است گروه‌های مسلح از سلاح شیمیایی در سوریه استفاده کرده باشند

کوربین: حمله به سوریه هولناک بود/ ممکن است گروه‌های مسلح از سلاح شیمیایی در سوریه استفاده کرده باشند
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 20:51

«جرمی کوربین» رهبر اپوزیسیون انگلیس مشارکت این کشور در حمله به سوریه را غیرقانونی و بدون مجوزهای داخلی و بین‌المللی خواند.

العالم - اروپا

«جرمی کوربین» رهبر اپوزیسیون انگلیس در پارلمان این کشور خطاب به ترزا می نخست وزیر انگلیس گفت: حمله به سوریه هولناک بود، آیا دخالت در یمن به دیگر کشورها اجازه می دهد که فرودگاه های عربستان و یا پایگاه های این کشور در یمن را بمباران کنند؟ 

وی تاکید کرد: در قانونی بودن حمله نظامی به سوریه شک و  تردید وجود دارد، ممکن است گروه‌های مسلح از سلاح شیمیایی در سوریه استفاده کرده باشند.

کوربین افزود: باید تدابیر لازم برای حل بحران انسانی در سوریه و کاهش رنج و سختی های مردم این کشور و توقف جنگ اتخاذ شود. 

مای در پاسخ به کوربن گفت که ما پیش از این سند قانونی درباره مشارکت ما در حمله نظامی علیه سوریه را منتشر کردیم؛ او همچنین موسکو و دمشق را به ممانعت در ورود هیات سازمان منع سلاح شیمیایی به دوما را متهم می کند.

گفتنی است؛ معاون وزیر خارجه روسیه با تکذیب ادعای انگلیس مبنی بر اینکه روسیه به کارشناسان سازمان منع سلاح های شیمیایی اجازه ورود به شهر دوما سوریه را نمی دهد، اعلام کرد که حمله موشکی غیرقانونی آمریکا، انگلیس و فرانسه ورود به این شهر را ناممکن کرده است.

سرگئی ریابکوف در جمع خبرنگاران گفته حملات موشکی اخیر انگلیس، آمریکا و فرانسه دلیل اصلی ناممکن بودن ورود متخصصان سازمان منع سلاح های شیمیایی به منطقه غوطه شرقی است.

آمریکا به همراه متحدانش انگلیس و فرانسه، بامداد شنبه (25 فروردین ماه 1396) به بهانه واهی استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی، دمشق پایتخت و استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرارداد.

به دنبال این حمله وزارت دفاع سوریه اعلام کرد 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده و سامانه های پدافند هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز متجاوزان را قبل از رسیدن به هدف منهدم کرده است.

پربیننده ترین خبرها