بی اعتنایی اروپا به ضرب الاجل ترامپ

بی اعتنایی اروپا به ضرب الاجل ترامپ
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 22:36

برخی دیپلمات ها در بروکسل، تصمیم امروز (دوشنبه) اتحادیه اروپا برای خودداری از اعمال تحریم های جدید علیه تهران را بی‌اعتنایی این اتحادیه به ضرب‌الاجل 22 اردیبهشت ترامپ ارزیابی کردند.

العالم  ـ اروپا

اتحادیه اروپا در نشست امروز (دوشنبه) وزرای خارجه این اتحادیه در بروکسل به دنبال مخالفت برخی اعضا، نتواتست در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با هدف متقاعد کردن آمریکا برای خارج نشدن از برجام به توافق دست یابد.

به گزارش رویترز، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست لوکزامبورگ راه های متقاعد کردن آمریکا برای خارج نشدن از توافق هسته ای ایران را بررسی کردند، اما در نهایت  تصمیم گرفتند تحریم های جدیدی علیه تهران اعمال نکنند.

گفته می شود که ایتالیا با طرح انگلیس، فرانسه و آلمان برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران مخالفت کرده و این ناکامی در آستانه ضرب الاجل ترامپ درباره توافق هسته ای ایران صورت گرفته است.

چند دیپلمات در بروکسل به خبرنگاران رویترز گفته‌اند که این تصمیم می‌تواند به معنای بی‌اعتنایی اروپا به ضرب‌الاجل 22 اردیبهشت ترامپ باشد.

آنطور که منابع رویترز گفته اند، امروز فرانسه، انگلیس و آلمان با توجیه تلاش برای متقاعد کردن ترامپ به ماندن در برجام، پیشنهاد داده بودند که تحریم‌هایی علیه فرماندهان و شبه‌نظامیان طرفدار ایران در سوریه اعمال شود  اما ایتالیا و اتریش مخالفت کرده‌اند.

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از پایان نشست وزرای خارجی این اتحادیه در لوگزامبورگ ضمن حمایت از  برجام، در یک نشست خبری گفته بود بروکسل از گفت‌وگوهای میان تروئیکای اروپایی با آمریکا برای «اصلاح برجام» مطابق خواسته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا حمایت می‌کند. 

رئیس‌جمهور آمریکا باید بر اساس قوانین داخلی کشورش، در 22 اردیبهشت، در خصوص ادامه یا توقف اجرای تعهدات برجامی کشورش تصمیم بگیرد؛ آمریکایی‌ها از اروپا خواسته‌اند که از اهرم ترس از اقدامات غیرقابل‌پیش‌بینی ترامپ استفاده کنند و ایران را به قبول برخی موارد از جمله محدود شدن برنامه موشکی، دسترسی نامحدود بازرسان خارجی به همه اماکن نظامی ایرانیان و همیشگی شدن محدودیت‌های غنی‌سازی متقاعد کنند.

پربیننده ترین خبرها