اهداف واقعی حمله موشکی آمریکا به سوریه چه بود؟

اهداف واقعی حمله موشکی آمریکا به سوریه چه بود؟
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 23:24

اهداف واقعی حمله موشکی آمریکا، بریتانیا و فرانسه در سوریه نه تنها ساختمان های برزه و جرمانا بلکه تاسیسات نظامی از جمله فرودگاه نظامی این کشور بوده است.

العالم ـ اروپا

اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داده، ژنرال ایگور کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه گفته است "اهداف واقعی حمله آمریکا، بریتانیا و فرانسه در تاریخ 14 آوریل (25 فروردین ماه 1396) نه تنها ساختمان ها در برزه و جرامانا بلکه فرودگاه هم بوده است." 
کوناشنکوف گفته، ارتش دولتی سوریه برای دفع این حمله موشکی از مجموعه پدافند هوایی اس200 ، اس125 و "اسا" و "کوادرات"، " بوک" و " استرلا" استفاده کرده است.

آمریکا به همراه متحدانش انگلیس و فرانسه، بامداد شنبه (25 فروردین ماه 1396) به بهانه واهی استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی، دمشق پایتخت و استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرارداد.
به دنبال این حمله وزارت دفاع سوریه اعلام کرد 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده و سامانه های پدافند هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز متجاوزان را قبل از رسیدن به هدف منهدم کرده است.

آمریکا از سال 2000 میلادی تاکنون با دهن کجی آشکار به مجامع و قوانین بین المللی، جنگ های بی مجوزی را به بهانه های گوناگون به ویژه در مناطق مختلف خاورمیانه و آسیا به خصوص حمله به عراق و سوریه با ادعای واهی مقابله با سلاح شیمیایی به راه انداخته که نتیجه ای جز کشتار میلیون ها انسان، گسترش ناامنی و تخریب کشورها نداشته است.

پربیننده ترین خبرها