رفتار وحشیانه ارباب سعودی با مستخدم فیلیپینی +عکس

رفتار وحشیانه ارباب سعودی با مستخدم فیلیپینی +عکس
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 09:26

یک کارفرمای سعودی بعد از مدت‌ها آزار رساندن و عدم پرداخت دستمزد به مستخدمش، او را مجبور به خوردن مایع سفیدکننده کرد.

العالم - عربستان سعودی

بدرفتاری و هتک حرمت کارگران خارجی شاغل در عربستان سعودی بازهم جنجال برانگیز شد و این‌بار یک بانوی مستخدم فیلیپینی به خاطر اقدام عجیب کارفرمایش به بیمارستان برده شد.

  آن‌طور که «خبرگزاری فرانسه» گزارش کرده، یک مستخدم فیلیپینی شاغل در عربستان سعودی بعد از این که کارفرمایش او را به نوشیدن مایع سفیدکننده مجبور کرد، حالش به وخامت کشید و به بیمارستان برده شد.

انعکاس خبر در روزنامه بانکوک‌پست تایلند

این حادثه که در رسانه‌های مختلف محلی و بین‌المللی بازتاب داشت، دوم آوریل (سیزدهم فروردین) رخ داده و «آنجس مانسیلیا» بانوی فیلیپینی بلافاصله به بیمارستانی در شهر «جیزان» در جنوب شرقی عربستان انتقال داده شده و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وزارت خارجه فیلیپین به دنبال بروز این حادثه با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کرد: «ما با کمک مقا‌م‌های شهر جیزان نسبت به احقاق حقوق آنجس مانسیلیا تلاش می‌کنیم.»

ظاهرا پلیس سعودی کارفرمای زن مورد نظر را دستگیر کرده و گفته می‌شود که بانوی فیلیپینی اینک در وضعیت بهتری قرار دارد.

کنسولگری فیلیپین در شهر جده نیز در این زمینه گفت که این تبعه فیلیپینی از سال 2016 در عربستان مشغول به کار بوده و از سوی کارفرمای خود مورد آزار فیزیکی قرار گرفته و حتی دستمزد او نیز پرداخت نشده است.

مشابه چنین حادثه‌ای علیه مهاجران جویای کار فیلیپینی در غرب آسیا چندی قبل در کویت رخ داد که در جریان آن جنازه یک کارگر فیلیپینی در یک فریزر پیدا شد.

مقام‌های فیلیپینی درباره این ماجرا در کویت نیز از دستگیری عاملان اصلی این قتل که جسد مقتول را در فریزری گذاشته بودند، خبر دادند.

تابوت کارگر فیلپینی در کویت

عاملان اصلی این قتل جنجالی نیز یک زن و شوهر لبنانی مقیم کویت بودند که بعد از ارتکاب این قتل به سوریه گریخته و سرانجام از سوی اینترپل دستگیر شدند. این حادثه حتی موجب حمله لفظی شدید رئیس جمهور فیلیپین به کویت شد.

به دنبال این حادثه «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین ضمن منع کردن جویندگان کار کشورش از سفر به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، گفت که کارفرمایان عرب کارگران فیلیپینی را آزار جنسی داده و آن‌ها را مجبور به بیست و یک ساعت کار در طول روز می‌کنند.

رفتار غیر انسانی با کارگران خارجی اتفاقی نادر در عربستان سعودی نیست به طوری‌که چندی قبل نیز  یک زن عربستانی با شمشیر دست مستخدم هندی خود را قطع کرد. انتشار تصاویر آویزان کردن یک مستخدم دیگر هندی از سوی کارفرمای عربستانی و ضرب و شتم وی نیز باعث اعتراض اهالی و سازمان‌های حقوق بشری هند شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها