لحود: اسرائیل به دنبال جنگ گسترده در منطقه است

لحود: اسرائیل به دنبال جنگ گسترده در منطقه است
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 14:24

«امیل لحود» رئیس جمهوری پیشین لبنان، رژیم صهیونیستی را عامل حمله بامداد امروز (سه شنبه) به فرودگاه های الشعیرات و الضمیر در سوریه دانست و تاکید کرد که این رژیم به دنبال کشاندن منطقه به یک جنگ گسترده است.

العالم - لبنان

به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، لحود گفت: حمله امروز رژیم صهیونیستی با هدف اطمینان حاصل کردن از آمادگی پدافند هوایی سوریه انجام شد؛ مساله ای که در صورت موفقیت عرصه را بر تجاوزهای گسترده تر اسرائیل باز می کند.

وی همچنین حمله امروز را نشانگر ناامیدی صهیونیست ها از تجاوز سه جانبه بامداد شنبه به سوریه و موفقیت ارتش سوریه در سد کردن حمله و رساندن نتایج آن به حد صفر دانست.
روز شنبه در حمله مشترک آمریکا، فرانسه و انگلیس بخش هایی از خاک سوریه هدف قرار گرفت. بر اساس گزارش ها بسیاری از موشک های شلیک شده بوسیله پدافند هوایی سوریه منهدم شد.

امیل لحود گفت: تجاوز جدید اسرائیل، تلاش برای مخدوش کردن تصویر پیروزی سوریه در ناکام گذاشتن حمله آمریکا و انگلیس و فرانسه است.

به گفته رئیس جمهوری پیشین لبنان این حمله برای جبران حال وخیم اسرائیل به دلیل هراس و آشفتگی سیاستمداران و نظامیان آن رژیم صورت گرفته است؛ به ویژه اینکه همه جهان با چشم خود دیدند، مردم سوریه بر محور رهبری «بشار اسد» گرد هم آمدند و ارتش سوریه در جنگ خود با تروریسم و ناکام گذاشتن تجاوز روز شنبه موفق ظاهر شد.

وی همچنین حمله امروز را تلاشی ناامید کننده صهیونیست ها برای کشاندن منطقه به یک جنگ گسترده است توصیف کرد و گفت: این مساله پس از آن صورت می گیرد که اسرائیلی ها متوجه شدند همه شرط بندی ها و سرمایه گذاری هایشان جهت تغییر قواعد درگیری و برهم زدن نظم منطقه به نفع خود، ناموفق بوده است.

لحود خاطرنشان کرد: اعلام موفقیت دفع حمله جدید از سوی ارتش سوریه و ناکام گذاشتن این تجاوز در رسیدن به اهداف خود، تاکید بر روند قابل توجه آمادگی ارتش سوریه در ایستادگی در برابر هرگونه تجاوزی است که در هر مکان و زمانی، این کشور را هدف قرار دهد.

وی در پایان، همبستگی خود را با ارتش، ملت و رهبری سوریه در مقابله با توطئه های اسرائیل و دشمنان عربیت حقیقی اعلام کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها