در بیانیه‌ای به مناسب «روز اسیر» عنوان شد؛

حماس: برگ برنده‌هایی داریم که رژیم اشغالگر را مجبور به آزادسازی اسرا می‌کند

حماس: برگ برنده‌هایی داریم که رژیم اشغالگر را مجبور به آزادسازی اسرا می‌کند
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 16:16

حماس اعلام کرد رژیم صهیونیستی فقط زبان زور و تعامل به مثل را می‌فهمد و این جنبش برگ برنده‌هایی دارد که می‌تواند با تحمیل معادله جدید، تمام اسرای فلسطینی را آزاد کند.

العالم _ فلسطین اشغالی

امروز (17 مارس) روز اسیر فلسطینی است و حماس به این مناسبت بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی فقط زبان زور و مقابله به مثل را می‌فهمد و مقاومت از اراده و برگ برنده‌هایی برخوردار است که قادر به تحمیل معادله جدید بر این رژیم است تا ناچار به آزادسازی تمام اسرا شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، حماس در ادامه بیانیه خود نوشت: مصر به عنوان میانجی توافق تبادل اسرا «وفاءالاحرار»، باید رژیم صهیونیستی را مجبور کند که تمام اسرای آزاد شده که بار دیگر بازداشت شده‌اند، آزاد کند.

حماس در ادامه بر تأکید کرد آزادسازی اسرای توافق قبلی ، پیش‌شرط هر توافق دیگری برای تبادل اسرا خواهد بود و سپس از کمیته صلیب سرخ درخواست کرد تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا رژیم صهیونیستی را مجبور به احترام به حقوق اسرا کند.

توافق وفاءالاحرار که صهیونیست‌ها به آن توافق شالیت می‌گویند، توافقی است که طی آن «گیلعاد شالیت» نظامی اسرائیلی با 1027 اسیر فلسطینی معاوضه شدند اما رژیم صهیونیستی برخلاف مفاد توافق، پس از سال 2011 بار دیگر برخی از اسرای آزاد شده را بازداشت کرده است. 

هم‌اکنون حدود 6500 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند. 

پربیننده ترین خبرها