در نشست خبری مشترک؛

الجبیر: اعزام نیروهای «ائتلاف اسلامی» به سوریه را پیشنهاد دادیم/ گوترش: بدون حمایت‌های ریاض، مرکز موسوم به «مقابله با تروریسم» تأثیرگذار نیست!

الجبیر: اعزام نیروهای «ائتلاف اسلامی» به سوریه را پیشنهاد دادیم/ گوترش: بدون حمایت‌های ریاض، مرکز موسوم به «مقابله با تروریسم» تأثیرگذار نیست!
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 19:59

وزیر خارجه سعودی در کنفرانس خبری مشترکی با دبیر کل سازمان ملل متحد، مدعی شد که نیروهای انصارالله یمن، این کشور را به پایگاهی برای ایران تبدیل کرده‌اند.

العالم _ عربستان سعودی

وزیر خارجه عربستان سعودی از پیشنهاد ریاض برای اعزام نیروهای ائتلاف موسوم به  «ائتلاف اسلامی ضد تروریسم» به سوریه خبر داد.

«عادل الجبیر»، در نشست خبری مشترکی که امروز (سه‌شنبه) با «آنتونیو گوترش» در شهر ریاض، پایتخت عربستان داشت، مدعی شد که نیروهای انصارالله یمن، این کشور را به پایگاهی برای ایران تبدیل کرده‌اند و این جنبش انصار الله است که به راه حل نظامی در یمن رو آورده‌ است.

الجبیر که کشورش بیش از سه سال است که با راه اندازی جنگی علیه یمن مرتکب جنایت‌های جنگی شده، اقدامات انصارالله در یمن را «تروریستی» خواند و گفت که کشورش قصد ورود به جنگ با یمن را نداشته است!

او در ادامه اتهام‌های خود علیه جنبش انصارالله و ایران مدعی شد که این جنبش موشک‌های ساخت ایران را به سمت عربستان سعودی شلیک می‌کند.

وزیر امور خارجه سعودی مدعی شد که مخالفت جنبش انصارالله با راه حلی سیاسی به دلیل «لجبازی» ایران است.

این ادعای الجبیر در حالی است که به اعتراف فرستاده سابق سازمان ملل در امور یمن، زیاده خواهی‌های ریاض عامل شکست گفت‌وگوهای یمن در کویت بود.

عادل الجبیر همچنین راه حل در یمن را مبتنی بر راه حل شورای همکاری خلیج فارس و خروجی‌های گفت‌وگوی ملی این کشور دانست.

او گفت که در دیداری که با گوترش داشته، در مورد آنچه وی دخالت‌های ایران در منطقه می‌خواند و بحران‌های یمن، لیبی و سوریه با وی گفت‌وگو و رایزنی کرده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد در این نشست خبری مشترک با تمجید از عربستان سعودی مدعی شد بدون حمایت‌های ریاض، مرکز موسوم به «مقابله با تروریسم» نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.

او بار دیگر بر لزوم دستیابی به راه حل در سوریه و لبنان تأکید کرد و گفت که راه حلی غیر از راه حل سیاسی در این ۲ کشور جواب نمی‌دهد.

گوترش هم صدا با وزیر خارجه سعودی مدعی شد که جنبش انصارالله یمن با سربازگیری کودکان در این کشور قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها