عملیات مشترک موشکی و پهپادی یمن در جنوب غربی این کشور

عملیات مشترک موشکی و پهپادی یمن در جنوب غربی این کشور
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 21:49

یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن و انصارالله امروز با انجام عملیاتی مشترک، مواضع شبه نظامیان وابسته دولت مستعفی یمن را در تعز واقع در جنوب غربی یمن هدف قرار دادند.

العالم _ یمن

عملیات مشترک موشکی و پهپادی ارتش یمن و انصارالله طی روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است.

این عملیات مشترک، امروز سه شنبه در مناطق «المخا» و «موشج» در تعز واقع در جنوب غربی یمن صورت گرفته است.

منابع خبری یمن هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از عملیات مشترک منتشر نکرده‎اند.

ارتش یمن و انصارالله حملات موشکی خود به عربستان را از ابتدای سال ۲۰۱۸ که می‌‏توان آن را «سال موشکی» یمن نامید، به شدت افزایش و چندین نقطه حساس عربستان را در عمق خاک این کشور هدف قرار داده‎اند.

نکته جالب توجه در خصوص توان دفاعی موشکی یمن در سال جاری میلادی، همین عملیات پهپادی ارتش یمن و انصارالله است که از طریق پهپادهایی مانند «قاصف1» که قادر به طی کردن مسافت‎های طولانی است، می‌توانند اهداف مورد نظر در خاک عربستان را هدف قرار دهند.

نیروهای یمنی در تاریخ 11 آوریل با اجرای عملیات پهپادی، فرودگاه ابها در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند که این مساله موجب نگرانی مسئولان فرودگاه شده است؛ به‌گونه‌ای که مسئولان پروازی فرودگاه ابها از ترس عملیات مشترک موشکی و پهپادی، مجبور به لغو پروازهای خود و انتقال مسیر پروازها به فرودگاه‌‏های ریاض، جازان و جده شده بودند.

اواخر سال 95 بود که پهپاد تهاجمی «قاصف -1» ساخت یمنی‌ها رونمایی شد و سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن وعده داده بود که این پهپاد باید ارتقاء یابد تا بتواند مسافتهای طولانی را طی کند و امروز می‌بینیم که یمنی‎ها به این وعده نیز جامه عمل پوشانده‎‌ و با پهپاد قاصف1، به تاسیسات نفتی «آرامکو» در «جیزان» حمله کردند.

پربیننده ترین خبرها