مرکل: برای بازگشت آرامش به سوریه با پوتین دیدار می‌کنم!

مرکل: برای بازگشت آرامش به سوریه با پوتین دیدار می‌کنم!
چهارشنبه 29 فروردين 1397 - 00:40

صدراعظم آلمان گفت: برای بازگشت آرامش به سوریه با رئیس جمهور روسیه تبادل نظر حضوری خواهم داشت.

العالم - اروپا

به گزارش بخش تصویری خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز در نشست پرسش و پاسخ که با حضور  جاسیندا آردِرن، نخست وزیر نیوزلند در برلین برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز در مورد روسیه نیز با هم گفتگو کردیم و معتقدم ما با نیوزلند، مواضع بسیار مشترکی داریم. ما از طرف اروپا در خصوص مساله مسمومیت سرگئی اسکریپال (جاسوس دوجانبه روسیه در انگلیس) واکنش نشان دادیم و متاسفانه مناقشه با روسیه در ارتباط با مساله اوکراین و حفظ تمامیت ارضی این کشور همچنان وجود دارد.

وی مدعی شد: ما می دانیم که در زمینه استفاده از گازهای سمی در سوریه، طبیعی است که این روسیه است که به عنوان متحد اسد، مسئول است و در این باره، هیچ سئوالی و ابهامی وجود ندارد. من موافق گفتگو با روسیه هستم و اگر ما به دنبال یک نظم مبتنی بر صلح و آرامش در سوریه هستیم، بنابراین ضروری است که با روسیه صحبت کنیم. چون روسیه، عاملی است که می تواند به این اوضاع آرامش بخشد. ما باید بتوانیم در مورد مناقشات و اختلافات خود، آشکارا صحبت کنیم. به همین خاطر است که ما همواره در پی فضا و مجالی برای گفتگو هستیم.

مرکل خاطر نشان کرد: اساس و پایه کار ما در دولت جمهوری فدرال آلمان، عمل به توافقنامه ائتلافی است. ما در این توافقنامه به صراحت، مواضع خود را اعلام کرده ایم. در مساله اصلاحاتی که اروپا بدان نیاز دارد، وجود این اصلاحات تنها محدود به توسعه اقتصادی و پولی اتحادیه نیست بلکه ما به دنبال آنیم تا یک نظام جذب پناهجویان مشترک اروپایی تشکیل دهیم و اینکه ما چطور می توانیم منابع مالی برای سالهای بعدی را مهیا و فراهم کنیم و اینکه در حوزه برخورداری از یک سیاست خارجی منسجم و یکپارچه و همین طور مشترک باید چه مسئولیتهای داشته باشیم. باید در بسیاری از این موارد تلاش کنیم.

مرکل در مورد گفتگوی تلفنی خود با رئیس جمهور روسیه نیز گفت: من با ولادیمیر پوتین تلفنی صحبت کردم و هم در رابطه با احداث خط لوله انتقال گاز مایع روسیه به آلمان، موسوم به نورد استریم دو و هم در مورد مساله انتقال گاز اوکراین و همین طور موضوع سوریه با هم حرف زدیم. ما در یک زمان قابل پیش بینی قرار است با هم دیدار داشته باشیم اما هنوز تاریخی برای این دیدار مشخص نشده است. معتقدم با توجه به کثرت موضوعاتی که از جمله در ارتباط با انتقال گاز اوکراین و نیز مساله بسیار بسیار مهم سوریه داریم، نیاز به یک تبادل نظر مستقیم و حضوری در زمانی قابل پیش بینی وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها