اقدام بی‌سابقه در پارلمان اروپا

نمایندگان اروپا خطاب به مکرون: سوریه را رها کن! + تصاویر

نمایندگان اروپا خطاب به مکرون: سوریه را رها کن! + تصاویر
چهارشنبه 29 فروردين 1397 - 00:58

شمار زیادی از نمایندگان پارلمان اروپا، عصر سه شنبه هنگام سخنرانی رئیس جمهور فرانسه در صحن پارلمان، به طور دسته‌جمعی دست به اعتراض زدند.

العالم - اروپا

این نمایندگان اروپایی در اقدامی هماهنگ و کم‌سابقه، هنگام سخنرانی ماکرون، با دست‌نوشته‌های «از سوریه دست بردارید» و «به جنگ در سوریه پایان دهید»، به سخنان جنگ‌طلبانه امانوئل مکرون اعتراض کردند.

تصاویر منتشر شده از زوایای مختلف پارلمان اروپا در زمان سخنرانی مکرون و شماره های مقابل نمایندگان، نشان می دهد که تقریبا تمامی نمایندگان پارلمان اروپا، در این اعتراض دسته جمعی شرکت داشته اند.

در همین حال، شماری از رسانه های غربی و عربی که سخنان مکرون را پوشش دادند، از انتشار تصاویر اعتراض نمایندگان به وی خودداری کردند.

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی خود در جمع نمایندگان پارلمان اروپا مدعی شد که اقدام نظامی در سوریه در راستای منافع جامعه جهانی صورت گرفته است.

«امانوئل ماکرون» ادعا کرد، حملاتی که بامداد شنبه به سوریه صورت گرفت در راستای منافع جامعه جهانی بود.

مکرون در این سخنرانی دیدگاه خود را درباره لزوم تغییر قوی در داخل اتحادیه اروپا با دست کشیدن کشورهای عضو از خودخواهی و منفی نگری بیان کرد. وی فضای سیاسی فعلی در اروپا را جنگ داخلی توصیف کرد و خواستار اتحاد بیشتر در برابر قدرت های خودکامه در حال ظهور شد که به گفته وی بدنبال تضعیف این اتحادیه هستند. 

"لیاده نی ریادا" نماینده پارلمان اروپا از حزب شین فین ایرلند در هنگام سخنرانی مکرون این توئیت را منتشر کرد: «رئیس جمهور مکرون! وقتی که شما به طور غیردموکراتیک به سوریه حمله می کنید، دموکراسی کجا بود که از آن صحبت می کنید؟»

پربیننده ترین خبرها