انتقاد شدید نماینده پارلمان اروپا از شعارهای مکرون

انتقاد شدید نماینده پارلمان اروپا از شعارهای مکرون
چهارشنبه 29 فروردين 1397 - 05:43

نماینده پارلمان اروپا شعار آزادی، برادری و برابری جمهوری فرانسه را به باد انتقاد گرفت.

العالم - اروپا

فیلیپ لامبر نماینده اروپایی از امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه انتقاد کرد. این نماینده اروپایی پس از سخنرانی مکرون در جمع نمایندگان پارلمان اروپا، خطاب به وی گفت: آقای رئیس جمهوری شما خاطر نشان کردید، آن چه را که شما برای اروپا می خواهید، فرانسه باید از امروز آغاز کند. اما عملکرد شما در فرانسه به گونه ای دیگر است. شما در کشور خودتان به آزادی، برابری و برادری آسیب وارد کرده اید. زمانی که شهروندان شما را می توان زیر نظر گرفت، بازداشت خانگی کرد و با یک سوء ظن ساده پلیس مورد بازرسی قرار داد، آزادی کجاست؟

 آزادی، برادری و برابری. شما به رژیم هایی سلاح می فروشید که از این سلاح ها علیه مردم شان و یا همسایگان شان استفاده می کنند، برادری کجاست؟ وقتی پلیس شما کیسه خواب ها و چادر های مهاجران را جمع آوری می کند، برادری کجاست؟

نماینده معترض سپس از سیاست های مهاجرتی فرانسه که راندن مهاجران به جای پذیرش آن ها را در دستور کار دارد، انتقاد کرد. این نماینده به کنایه به اظهارات مکرون افزود: من این طناب کوهنوردی را به عنوان نمادی از طنابی که به نظر می رسد به آن خیلی علاقمندید، به شما می دهم. (طنابی که اعضای گروه کوهنوردی برای صعود همگی به کمر می بندند و از آن استفاده می کنند و رئیس گروه در راس قرار می گیرد)

مکرون در مبارزات انتخاباتی در موارد مختلفی از واژه طناب کوهنوردی بارها استفاده کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها