جعفری: جهان از نقض میثاق ملل متحد توسط غربی‌ها به تنگ آمده است

جعفری: جهان از نقض میثاق ملل متحد توسط غربی‌ها به تنگ آمده است
چهارشنبه 29 فروردين 1397 - 03:27

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: تیم امنیتی سازمان ملل روز سه شنبه از دوما بازدید کرد و بازرسان تسلیحات شیمیایی بین المللی قرار است روز چهارشنبه به دوما سفر کنند.

العالم - سوریه

بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست سه شنبه شب (به وقت نیویورک) در شورای امنیت برای بررسی اوضاع انسانی در شهر رقه سوریه گفت: برخی از اعضای حاضر در شورای امنیت به دنبال جزئیات هستند و موضوع بزرگتر یعنی تجاوز به کشورم را نادیده می گیرند. آیا بهتر نبود معاون نماینده آمریکا در شورای امنیت از ترویست های داعش بخواهد نقشه مین گذاری ها را پیش از خروج از رقه در اختیار آنها قرار دهد؟!

نماینده سوریه افزود: نماینده سوئد در سخنان خود 16 بار از دولت سوریه خواست اقداماتی را انجام دهد، ولی حتی یک بار از اشغالگران نخواست سوریه را ترک کنند و حتی حمله به کشورم را محکوم نکرد.

جعفری گفت: نماینده فرانسه به اطلاعات سازمان پزشکان بدون مرز که ساخته دست نهادهای اطلاعاتی فرانسه است و شبیه به گروه کلاه سفید هاست، استناد می کند. پزشکان به اصطلاح بدون مرز، با داعش فرقی ندارند، زیرا مانند داعش بدون اجازه دولت سوریه وارد کشور ما شده اند. آنچه برای نماینده فرانسه اهمیت دارد این است که دخالت ها در سوریه نامحدود باشد.

نماینده سوریه تاکید کرد: این جلسه دقیقا در سالگرد استقلال سوریه و رهایی آن از استعمار فرانسه (18 آوریل 1946) برگزار می شود و گویی فرانسوی ها هنوز نفهمیده اند که دوران سلطه گری به پایان رسیده است.

جعفری گفت: تیم امنیتی سازمان ملل روز سه شنبه از دوما بازدید کرد و بازرسان تسلیحات شیمیایی بین المللی قرار است روز چهارشنبه به دوما سفر کنند.

نماینده سوریه افزود: مردم جهان از زیرپا گذاشته شدن مستمر اصول میثاق ملل متحد از سوی برخی کشورهای غربی به تنگ آمده اند.

به گفته وی، تجاوز ائتلاف غربی به منطقه الثرده در دیرالزور در سال 2016، نشان داد که نیروهای ائتلاف، به دنبال ایجاد راه فرار امن به سوی مرز عراق برای داعشی ها بودند. آمریکا برای بیرون راندن 4 هزار داعشی از رقه، شهر را کاملا ویران کرد و 300 هزار نفر از اهل رقه را آواره کرد.

پربیننده ترین خبرها