تهدیدات امنیتی و داعش در دستور کار دبیرخانه سازمان پیمان امنیت جمعی

تهدیدات امنیتی و داعش در دستور کار دبیرخانه سازمان پیمان امنیت جمعی
چهارشنبه 29 فروردين 1397 - 16:28

در چارچوب نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در محل دبیرخانه این سازمان دو جلسه گروه کاری در امور افغانستان برگزار می‌شود.

العالم-آسیا

در چارچوب نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، روز پنجشنبه، در محل دبیرخانه این سازمان دو جلسه گروه کاری در امور افغانستان برگزار می شود.

در چارچوب جلسه نخست مسائل مربوط به روند اجرای برنامه فعلی گروه کاری بررسی و همچنین برنامه ای برای نیمه دوم سال جاری میلادی تایید می شود.

جلسه بعدی در این زمینه با حضور «یوری خاچاتورف» دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی، گروه کاری متشکل از کارشناسان مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی کمیته دبیران شورای امنیت این سازمان و همچنین نمایندگان گروه مونیتورنیگ کمیته شورای امنیت سازمان ملل در مورد طالبان، القاعده و داعشبرگزار می شود.

انتظار می رود که در جریان این نشست وضعیت فعلی نظامی و سیاسی افغانستان در چارچوب تهدیدات ناشی از این کشور بویژه تشدید فعالیت داعش در مناطق مختلف آن مورد بررسی قرار می گیرد.

بنابه سخنان «ولادیمیر زین الدین اف» سخنگوی پیمان امنیت جمعی، شرکت کنندگان این جلسه مسائل مربوط به کاهش و به حداقل رساندن این تهدیدات در سطح سازمان پیمان امنیت جمعی و همچنین اجرای تصمیمات مربوطه نهادهای وابسته به این سازمان را بررسی می‌کنند.

باید گفت که در گذشته روسیه و تاجیکستان که از اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی می‌‌باشند در ارتباط به افزایش تعداد شبه نظامیان داعشی در افغانستان بویژه در مناطق شمالی این کشور ابراز نگرانی کرده بودند.

روسیه حضور جنگجویان داعش در قلمرو افغانستان را 4.5 هزار نفر اعلام کرده و مدعی شد که این  تعداد رو به افزایش است.

مقامات امنیتی تاجیک به نوبه خود اخیرا در خصوص حضور 8 هزار داعشی در قلمرو افغانستان خبر دادند.

با وجود نگرانی های کشورهای منطقه از افزایش نفوذ داعش در افغانستان، ایالات متحده و ناتو چنین اطلاعات را اغراق آمیز خوانده و مدعی هستند که تعداد شاخه افغانستانی داعش همچنان ناچیز و بعد از عملیات نظامی حتی کاهش هم یافته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها