انتقاد شدید هم حزبی ها و طرفداران ترامپ از حمله به سوریه

 انتقاد شدید هم حزبی ها و طرفداران ترامپ از حمله به سوریه
چهارشنبه 29 فروردين 1397 - 16:49

به گزارش هیل، رئیس جمهور آمریکا بابت اقدامی که درباره سوریه انجام داد از سوی هم حزبی ها و طرفدارانش شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت.

العالم-آمریکا

برخی از حامیان محافظه کار و جنجالی دونالد ترامپ بابت تصمیم او برای مداخله نظامی مجدد در سوریه از او انتقاد کرده اند؛ محافظه کارانی که نگران مداخله آمریکا در کشورهای دیگر هستند از تصمیم او برای حمله موشکی به سوریه برای دومین بار شدیدا ناامید شده اند اما مشخص نیست که انتقادهای علنی حاکی از اختلاف شدید میان آنها باشد. بسیاری از حامیان ترامپ می گویند حمله به سوریه آسیب سیاسی مداومی برجا نمی گذارد.

چند روز قبل از حمله شیمیایی ادعایی در سوریه ترامپ از مشاوران نظامی اش خواسته بود از سوریه خارج شوند. ترامپ بارها ادعا کرده که از ابتدا با جنگ عراق مخالف بوده است اما برخی اظهاراتش در آن زمان با این امر مغایر است. بعد از حمله روز جمعه به سوریه مقامات پنتاگون و دیگر مقامات دولتی تاکید کردند که این عملیات صرفا برای جلوگیری از تشدید اوضاع و کشیده شدن آمریکا به جنگ داخلی هفت ساله سوریه انجام شده است.

کاخ سفید تاکید کرد رویکرد کلی آمریکا در قبال سوریه که بر ریشه کن کردن (تروریست های وهابی صهیونیستی) داعش متمرکز است ،تغییر نکرده است. در کنگره واکنش اغلب جمهوری خواهان به اقدام ترامپ مثبت بود. اما تعداد کمی از جمهوری خواهان مخالف مداخله نظامی از ترامپ بابت اقدامی که در قبال سوریه بدون مجوز کنگره انجام داد انتقاد کرده اند.

سناتور رند پل در مطلبی در پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان نوشت: ما باید ارتش را دوباره بسازیم نه اینکه از آن برای نظارت بر جهان بیش از حد استفاده کنیم. وی افزود: ترامپ این موضوع را قبل از اینکه رئیس جمهور شود می دانست اما به توصیه های بد افرادی گوش کرد که قبلا بارها اوضاع را به هم ریخته بودند. توماس میسی نماینده جمهوریخواه که معتقد است این حملات مغایر با قانون اساسی آمریکا بوده است گفت: به نظر او، نظر مشاوران ترامپ با خواسته قلبی او مغایر است.

صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها