عربستان و اجرای سیاست سرزمین سوخته در صحرای «میدی» و «حرض» یمن

عربستان و اجرای سیاست سرزمین سوخته در صحرای «میدی» و «حرض» یمن
پنج‌شنبه 30 فروردين 1397 - 12:12

عربستان سعودی که از پیشروی هرچند جزئی در صحرای «میدی» و «حرض» یمن واقع در نزدیکی مرزهایش ناکام مانده، به سیاست سرزمین سوخته در این مناطق روی آورده است.

العالم-عربستان سعودی

جنگنده‌های متجاوز سعودی، چهارشنبه (دیروز 18 آوریل)، بیش از 13 بار، مزارع واقع در صحرای «میدی» و شهرستان «حرض» در استان «حجة» یمن را بمباران کردند.

منابع آگاه محلی می گویند که جنگنده‌های متجاوز سعودی؛ طی چند روز اخیر بر شدت و میزان حملات خود به این منطقه افزوده‌اند و میانگین بمباران‌های روزانه این مناطق به 10 نوبت می رسد.

به نوشته پایگاه خبری یمنی «متابعات»، یک منبع آگاه نظامی در این‌باره می‌گوید: طی دو هفته گذشته نیروهای سعودی و سودانی در میدی، خسارات جانی زیادی داشته‌اند با این وجود همچنان تلاش دارند تا در این منطقه به هر قیمتی پیشروی کنند پس از آنکه هفته پیش برای پنجمین بار طی دو سال گذشته، اعلام شد که میدی را آزاد کرده‌اند.

این منبع افزود: اما درگیری‌ها در میدی همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال انجام عملیات‌های ویژه علیه نیروهای متجاوز در صحرای میدی و مزارع آن هستند و از پیشروی این نیروها به سوی گذرگاه «الطوال» در نزدیکی شهر حرض جلوگیری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، با این وجود عربستان در حال اجرای سیاسی سرزمین سوخته در میدی و حرضواقع در نزدیکی مرزهای سعودی در استان حجة است و طی یک هفته گذشته تمام تلاش خود را وقف پیشروی هرچند جزئی در این مناطق شده است و بمباران‌های پیاپی این مناطق نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

سیاست زمین سوخته یک استراتژی نظامی است که به معنی از بین بردن تمامی منابع در دسترس نیروی مقابل است.عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد. این تجاوز نظامی تاکنون هیچ دستاوردی برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی مردم این کشور شده  و در مقابل مقاومت نیروهای یمنی تاکنون خسارات مالی و جانی زیادی برای متجاوزان به همراه داشته است.

یمن

پربیننده ترین خبرها