تیمی که با قرعه یک پسربچه به جام جهانی رفت! +عکس

تیمی که با قرعه یک پسربچه به جام جهانی رفت! +عکس
پنج‌شنبه 30 فروردين 1397 - 13:35

در جام جهانی ۱۹۵۴ به خاطر اینکه هنوز قانون ضربات پنالتی ابداع نشده بود تیم ملی ترکیه به لطف شانس و قرعه کشی به جام جهانی راه یافت!

العالم - گوناگون

مرحله مقدماتی مسابقات جام جهانی ۱۹۵۴ سوییس در حالی با برگزاری ۵۷ دیدار به پایان رسید و در پایان آن رقابت ها ۱۴ تیم از مرحله مقدماتی در فینال به تیم سوییس به عنوان میزبان و اروگوئه به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پیوستند.

اما اوج همه این رقابتهای انتخابی مسابقه حساس اسپانیا و ترکیه در رم بود. اسپانیا ابتدا در مادرید ترکیه را ۴-۱ شکست داد و سپس ترکیه دراستانبول بازی برگشت را ۱-۰ برد. به خاطر این که در آن زمان هنوز قانون تفاضل گل وجود نداشت، قرار شد دو تیم یک‌بار دیگر در روز ۱۷ مارس سال ۱۹۵۴ دیدار پلی آفی را در رم پایتخت ایتالیا برگزار کنند.

در این بازی هم ابتدا اسپانیا یک گل زد و سپس ترکیه نتیجه را ۲-۱ به سود خود تغییر داد، در ادامه اسپانیا توسط آدریان اسکودرو در وقت های تلف شده گل تساوی را به ثمر رساند، ولی از آنجایی که ضربات پنالتی هم هنوز ابداع نشده بود، سرانجام قرار شد قرعه تکلیف صعود یکی از این تیم ها را مشخص کند. برای این کار هم از لوئیجی فرانکو گما ۱۴ ساله که پدرش در ورزشگاه کار می کرد خواسته شد قرعه را بیرون بکشد. وی این کار را انجام داد و نام ترکیه بیرون آمد.

شاگردان ساندرو پوپو با این قرعه به سوییس رفتند و پس از پیروزی پر گل ۷-۰ مقابل کره جنوبی، به خاطر شکست از آلمان غربی که در پایان به قهرمانی دست یافت، از دور مسابقات حذف شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها