با حضور وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در بغداد؛

نشست کمیته چهارجانبه ایران ،روسیه ، عراق و سوریه برگزارشد

نشست کمیته چهارجانبه ایران ،روسیه ، عراق و سوریه برگزارشد
پنج‌شنبه 30 فروردين 1397 - 16:51

نشست کمیته تبادل اطلاعات چهار جانبه ایران ، روسیه ، عراق و سوریه روز پنجشنبه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان ، در بغداد برگزار شد.

العالم - عراق

این نشست با حضور امیر سرتیپ 'امیر حاتمی' و مشارکت فرماندهان نظامی چهار کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه، عراق و سوریه برگزار شد.
سر لشکر 'سعد العلاق' دبیر این کمیته و رئیس هیئت اطلاعات ارتش عراق در ابتدای این جلسه با عرض خیر مقدم به وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گزارشی از فعالیت های مرکز تبادل اطلاعات چهار جانبه در دوران مبارزه با تروریست و داعش ارائه کرد.
امیر سرتیپ امیر حاتمی نیز در ابتدای این نشست با مهم ارزیابی کردن تلاش های شبانه روزی و مجاهدت های صورت گرفته گفت که ائتلافی که با حضور چهار کشور ایران، عراق، سوریه و روسیه بر پایه اراده رهبران عالی چهار کشور تشکیل شده در شکست داعش نقش جدی و اثرگذار داشته است.
وی افزود که درک مشترک از تهدیدها و منافع مشترک و متعاقب آن همکاری مشترک اطلاعاتی چهار کشور در پیشرفت اهداف و ماموریت های مقابله با تروریسم تجریه ای موفق در بازگرداندن ثبات و امتیت در منطقه داشته و بایستی مبنایی برای همکاری های بعدی قرار گیرد.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بررسی کارنامه مدعیان به ظاهر صلح طلب گفت: امروز این مدعیان به جنایتکارترین دولت ها، علیه مردم بی دفاع و مظلوم عراق، سوریه و یمن تبدیل شده اند.
وی ادامه داد: آنها با دستاویز قرار دادن بهانه های مختلف هرگونه تعدی و تجاوز را به بهانه حقوق بشر مشروع جلوه داده و درصدد ضربه زدن به موفقیت های حاصله از مبارزه با تروریسم هستند که مصداق آن را می توان در حملات اخیر سه کشورغربی و حملات متعدد رژیم صهیونیستی به سوریه مشاهده کرد.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت که در مقابل این مرکز، ائتلاف دیگری هم به نام مبارزه با تروریسم و داعش تشکیل شده که بیش از آن که کارکرد واقعی در مبارزه با تروریسم داشته باشد با ایفای نقش لجستیگی این گروه های تروریستی را مدیریت می کند.
در پایان این نشست نمایندگان کشورهای روسیه ، سوریه وعراق با تقدیر از نقش حیاتی و تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در جریان مبارزه با تروریسم و داعش گزارشی از اهم اقدامات و فعالیت های اطلاعاتی صورت گرفته، ارائه کردند.
 امیر سرتیپ امیر حاتمی صبح دیرروز چهارشنبه در سفری دو روزه، وارد بغداد شده و با تعدادی از مقامات لشکری و کشوری عراق پیرامون همکاری های دو جانبه دفاعی و امنیتی و تحولات منطقه بحث و گفت وگو کرد.
در جریان این سفر در حضور وزیر دفاع کشورمان، یک تفاهمنامه همکاری های فنی – تخصصی با وزارت ارتباطات و یک یادداشت همکاری صنعتی با وزارت صنایع عراق امضا شد.
ایرنا
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها