احتمال توافق درباره خروج تروریست‌ها از «قلمون شرقی» دمشق

احتمال توافق درباره خروج تروریست‌ها از «قلمون شرقی» دمشق
پنج‌شنبه 30 فروردين 1397 - 19:55

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی اعلام کرد که ارتش سوریه و گروه های مسلح مستقر در منطقه قلمون شرقی به توافق رسیدند این منطقه بدون درگیری عاری از سلاح و تروریسم شود.

العالم - سوریه

گزارش‌های خبری حکایت از آن دارد که ارتش سوریه و گروه‌های مسلح حاضر در منطقه «قلمون شرقی» دمشق برای تخلیه این منطقه به توافق رسیده‌اند.

گروه اطلاع رسانی «الإعلام الحربی» سوریه، امروز (پنج‌شنبه) در خبری که هنوز تأیید نشده، اعلام کرد که گروه‌های مسلح مستقر در منطقه مذکور با ارتش سوریه به توافقی دست یافته‌اند تا این منطقه را به مقصد شمال سوریه ترک کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ارتش سوریه بعد از ظهر امروز موفق شد با نیروهای مردمی شهرک «الرحیبه» را از سایر روستاها و شهرک‌های قلمون شرقی جدا کردو آن را محاصره کنند.

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری‌های امروز با گروه‌های مسلح و تروریستی در منطقه قلمون، بر مناطق «تل الخرنوبه» و «ارض المسیلحه» مسلط شدند که مقدمه‌ای برای محاصره الرحیبه شد.

از ابتدای بحران سوریه مناطقی در حومه دمشق به اشغال گروه های تروریستی و مسلح درآمدند که طی ۷ سال گذشته ارتش با عملیات یا توافق این مناطق را پاکسازی کرد که آخرین این مناطق، غوطه شرقی دمشق و شهر دوما بود.

ارتش سوریه هم اکنون تمرکز خود را بر روی مناطق قلمون و جنوب دمشق (الحجر الاسود، القدم و اردوگاه الیرموک) گذاشته و به عناصر وابسته با داعش ۴۸ ساعت مهلت داده تا تکلیف خود را مشخص کنند.

به نوشته روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع آگاه، تروریست‌ها باید جنوب دمشق را تخلیه کنند در غیر این صورت ارتش سوریه وارد منطقه خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها