ترامپ: «مایک پامپئو» یک وزیر خارجه عالی آمریکا خواهد شد

ترامپ: «مایک پامپئو» یک وزیر خارجه عالی آمریکا خواهد شد
جمعه 31 فروردين 1397 - 02:25

رئیس‌جمهور آمریکا، «مایک پامپئو» گزینه پیشنهادی خود برای سمت وزارت خارجه را فردی «عالی» خواند و از سنای این کشور خواست تا هر چه زودتر صلاحیت او را تایید کند.

العالم-آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، در توئیتی درباره مایک پمپئو گزینه پیشنهادی وی برای تصدی سمت وزیر امور خارجه این کشور نوشت : مایک پامپئو شخصیت برجسته ای است.

در حالی که قرار است روز دوشنبه هفته آینده کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره صلاحیت گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ برای سمت وزارت خارجه رای گیری کند، رئیس‌جمهور آمریکا در حمایت از او پیامی توئیتری صادر کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: «مایک پامپئو فردی عالی و ممتاز است. او در کلاس درسش در وست پوینت، نفر اول بود. دانشجوی ممتاز در دانشکده حقوق هاروارد بود. او در هر کاری که انجام داده، موفق بوده است. ما از سنا می‌خواهیم که هر چه زودتر صلاحیت مایک را تایید کند. او یک وزیر خارجه عالی خواهد شد.»

این تعریف و تمجید درباره پامپئو، رئیس کنونی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و گزینه پیشنهادی برای وزارت خارجه در حالی انجام شده که سناتورهای دموکرات و حتی یک سناتور جمهوریخواه عضو کمیته روابط خارجی او را فاقد صلاحیت لازم برای سمت وزارت خارجه می‌دانند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها