500نماینده اروپایی، ترامپ را به حمایت از توافق هسته ای تشویق کردند

500نماینده اروپایی، ترامپ را به حمایت از توافق هسته ای تشویق کردند
جمعه 31 فروردين 1397 - 14:04

حدود 500 نماینده اروپایی از کشورهای آلمان،انگلستان و فرانسه از کنگره آمریکا درخواست کردند از توافق هسته ای با ایران که ترامپ تهدید به انصراف از آن داده،حمایت کند.

العالم - آمریکا

این در حالی است که تهران نیز بار دیگر هشدار داد گزینه های زیادی پیش رو دارد و در صورت انصراف واشنگتن از این توافق، بر اساس منافع خود اقدام خواهد کرد.

حدود 500 نماینده از آلمان، انگلستان و فرانسه در نامه ی مشترکی از کنگره امریکا درخواست کردند از توافق هسته ای ایران که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید به انصراف از آن کرده ،حمایت کنند.

این نمایندگان هشدار دادند لغو این توافق؛ درگیری ویران کننده دیگری را در منطقه به دنبال دارد و در دراز مدت نیز به اعتبار اروپا و آمریکا به عنوان شرکای بین المللی در مذاکرات و روابط دیپلماسی برای تحقق صلح و تضمین اجرایی امنیت خلل وارد می کند.

این نمایندگان با نزدیک شدن مهلت ترامپ به کنگره و کشورهای اروپاییِ امضا کننده توافق هسته ای، یعنی دوازدهم ماه آتی برای اصلاح به اصطلاح وی  نواقص این توافق، و در غیراین صورت تمدید تحریم های آمریکا بر ایران نامه ی مذکور را نگاشتند.

تهدیدی که ایران زیاد بدان توجه نکرد، موضع جمهوری اسلامی ایران به این توافق مشخص است یعنی پایبندی بدان  تا زمانی که  طرف های دیگربدان پایبند باشند.

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران هشدار داد گزینه های زیادی در چارچوب و خارج از این توافق وجود دارد و درصورت انصراف آمریکا از آن ،این کشور نیز بر اساس منافع خود اقدام خواهد کرد.

ظریف تاکید کرد: بدون تاکید اقدام جمهوری اسلامی و واکنش جامعه بین الملل به اقدام امریکا، برای آمریکائی ها خوشحال کننده نیست.

ظریف تاکید کرد: کشورهای اروپائی درصورت تمایل به حفظ توافق هسته ای، باید آمریکا را وادار کنند به تعهدات خود پایبند باشد.

 

217

پربیننده ترین خبرها