حبس نوجوان انگلیسی به‌ اتهام هک کردن حساب مقامات سیا

حبس نوجوان انگلیسی به‌ اتهام هک کردن حساب مقامات سیا
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 00:29

یک نوجوان انگلیسی که موفق شده بود حساب های مقامات بلند پایه آمریکایی از جمله جان برنان، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، را هک کند، روز جمعه در لندن، پایتخت انگلیس به دو سال حبس در یک مرکز نگهداری افراد جوان محکوم شد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، کین گمبل Kane Gamble، نوجوان 18 ساله انگلیسی در جلسه دادگاهی در ماه ژانویه در خصوص 10 مورد نقض قانون امنیت اطلاعاتی که بین ژوئن 2015 و فوریه 2016 مرتکب شده بود، گناهکار شناخته شد.

هنگام اعلام حکم محکومیت این نوجوان انگلیسی روز جمعه در دیوان کیفری اولد بیلی (Old Bailey) مادر وی نیز او را همراهی می کرد و این حکم توقیف تجهیزات رایانه ای وی را نیز شامل می شد.

این نوجوان از اتاق خود در کولویل در مرکز انگلیس، ابتدا با تلفن اطلاعاتی را از مراکز تماس دریافت و سپس از آنها برای هک کردن حساب های این مقامات استفاده کرده بود.

او به ویژه نزد اپراتورهای تلفن وریزون (Verizon) و ای او ال (AOL) خود را جان برنان جا زده بود.

این نوجوان سپس موفق شده بود اسناد حساس زیادی از ایمیل رئیس سابق سیا از جمله اطلاعاتی درباره عملیات نظامی و اطلاعاتی درباره ایران و افغانستان به دست آورد.

کین گمبل همچنین گذرواژه ایمیل جان برنان را تغییر داده و سپس کنترل آیپد همسر جان برنان را به دست گرفته و در حالی که او با اوپراتور ای او ال تماس می گرفت، با او صحبت کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها