واکنش چین به توقف آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی 

واکنش چین به توقف آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی 
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 11:51

وزارت خارجه چین ضمن استقبال از تصمیم کره شمالی برای توقف آزمایش‌های اتمی و موشکی خود، تاکید کرد که این اقدام به کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره کمک خواهد کرد.

العالم - آسیا

در ادامه واکنش‌ها به تصمیم کره شمالی برای توقف آزمایش‌های موشکی و اتمی خود، وزارت خارجه چین بیانیه‌ای صادر و در آن از این اقدام استقبال کرد.

در بیانیه وزارت خارجه چین، این وزارتخانه ضمن استقبال از تصمیم اخیر کره شمالی برای توقف آزمایش‌های موشکی و اتمی اعلام کرده که این تصمیم به کاهش تنش در شبه جزیره کره و پیش بردن یک منطقه عاری از سلاح‌ اتمی کمک خواهد کرد.

بامداد امروز شنبه خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد: «از تاریخ 21 آوریل، کره شمالی انجام آزمایش‌‌های هسته‌ای و آزمایش موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را متوقف خواهد کرد.»

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشته این تصمیم در نشست عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور اتخاذ شده است. 

در این بیانیه همچنین آمده است: «کره شمالی به منظور اثبات تعهد خود برای تعلیق آزمایش‌های هسته‌ای یکی از سایت‌های آزمایش هسته‌ای خود در شمال این کشور را هم تعطیل خواهد کرد.»

پس از اعلام این تصمیم از سوی کره شمالی، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر از این اقدام استقبال کرد و نوشت: «این خبر بسیار خوشی برای کره شمالی و دنیا است. پیشرفت بزرگی است، منتظر نشستمان [با رهبر کره شمالی] هستم.»

تحولات جاری در شبه جزیره کره در حالی صورت گرفته که قرار است سران آمریکا و کره شمالی اواخر ماه جاری میلادی یا اوایل ماه بعدی با هم نشستی برگزار کنند؛ نشستی که مکان و زمان آن هنوز نهایی نشده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها