بغداد: عراق به حملات خود علیه داعش در داخل سوریه ادامه می‌دهد

بغداد: عراق به حملات خود علیه داعش در داخل سوریه ادامه می‌دهد
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 13:28

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد تا زمانی که تهدید داعش علیه این کشور وجود داشته باشد، بغداد به حملات خود علیه مواضع این گروه تروریستی در داخل خاک سوریه ادامه می‌دهد.

العالم _ عراق

دولت عراق پنجشنبه (19 آوریل) از حمله جنگنده‌های این کشور به مواضع عناصر داعش در خاک سوریه خبر داد و اعلام کرد که این حمله به دستور «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، صورت گرفته و جنگنده‌های عراقی از سمت مرز این کشور [با سوریه] «حملات مرگباری» علیه مواضع داعش در خاک سوریه انجام دادند.

به نوشته روزنامه عراقی «الاخبار»، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز اعلام کرد که عراق به حملات خود علیه داعش در مناطق مرزی «الفرات» در داخل سوریه ادامه خواهد داد و به همین یک حمله بسنده نخواهد کرد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حملات علیه داعش در سوریه متوقف نخواهد شد و تا زمانی که تهدید داعش برای امنیت عراق وجود دارد، ما به این حملات ادامه خواهیم داد. حمله روز پنجشنبه نیز پس از بررسی اطلاعات به دست آمده از سرویس امنیتی کشور صورت گرفت. بر اساس این اطلاعات، داعش قصد داشت از داخل اراضی سوریه به یگانهای ما که در مرز مشترک با سوریه مستقرند، حمله کند. نیروی هوایی ارتش عراق نیز مواضع داعش را شناسایی و به دستور نخست وزیر و با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک، این عملیات را انجام داد.

نخست‌وزیر عراق  پیش از این حمله اعلام کرده بود که نیروهای داعش را در منطقه تحت تعقیب قرار می‌دهند نه فقط در عراق. العبادی آذرماه سال گذشته (نوامبر 2017) نیز اعلام کرده بود که «به نیروهایمان دستور دادیم تا با هرگونه حمله تروریستی از جانب داعش مقابله کنند حتی اگر از داخل خاک سوریه باشد».

پیش از آن نیز در آبان ماه 1396، «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه طی نامه‌ای به ابراهیم الجعفری همتای عراق خود، خواستار ادامه هماهنگی دمشق و بغداد برای مبارزه با تروریسم و خطرات مشترک شده بود. سخنگوی ارتش عراق نیز در همین ارتباط گفت که حملات هوایی عراق به داعش در خاک سوریه، با هماهنگی دمشق صورت گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها