رایزنی دی‌میستورا و جابری‌انصاری در تهران

رایزنی دی‌میستورا و جابری‌انصاری در تهران
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 16:33

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی آخرین روند تحولات سوریه را بررسی کردند.

العالم _ ایران / سیاسی

«استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه که در ادامه رایزنی‌هایش در منطقه به تهران سفر کرده، ظهر امروز (شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در تهران دیدار و به رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات سوریه به گفت‌وگو نشستند.

دی‌میستورا پیش از این نیز در مسکو و همچنین آنکارا با مقامات این کشورها درباره اوضاع سوریه به رایزنی پرداخته بود.

وی روز گذشته در مسکو با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و همچنین «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

استفان دی‌میستورا قبل از آن هم در آنکارا با «امیت یالچین» قائم مقام وزیر خارجه و «سدات اونال» معاون وزیر خارجه ترکیه و نماینده این کشور در روند مذاکرات آستانه ملاقات کرده بود.

دفتر دی میستورا در ژنو پیش از این سفر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود دی‌میستورا که به تازگی از نشست اتحادیه عرب بازگشته، روز چهارشنبه با مقامات ترکیه در آنکارا دیدار می‌کند و پس از آن برای مشورت با مقامات ارشد روسیه و ایران عازم مسکو و تهران می‌شود.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین قرار است در کنفرانسی در بروکسل که روز‌های ۲۴ و ۲۵ آوریل درباره سوریه برگزار می‌شود حضور یابد و پس از آن نیز به شورای امنیت سازمان ملل گزارش خواهد داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها