جهانگیری:

پای نظام و رهبری تا پای جان ایستاده ایم/ هشدار به احمدی نژاد/ آمریکا هر بازی را شروع کند قادریم آن را به شکست بکشانیم

پای نظام و رهبری تا پای جان ایستاده ایم/ هشدار به احمدی نژاد/ آمریکا هر بازی را شروع کند قادریم آن را به شکست بکشانیم
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 16:44

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرده، برای حفظ نظام با همه انتقادها تا پای جان ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم حریم آن آسیب ببیند، رهبری متعلق به همه است و پای ایشان ایستاده ایم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

اسحاق جهانگیری در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید اظهار کرده، مدتی است القائاتی می شود که جمهوری اسلامی ایران در حال فروپاشی است و برخی در محافل خود کد می آورند که این چنین است ولی شکل گیری این نظام بر روی دوش ملت ایران بوده است.
وی اظهار داشته، ملت ایران پای نظام ایستاده و در بحران های مختلف همواره در صحنه حضور داشته است و هرکجا نیاز باشد، مردم آمده اند و موضوع ها و مشکلات را حل کرده اند که مهم ترین موضوع جنگ تحمیلی بود.

هشدار جهانگیری به احمدی نژاد؛ اگر برخلاف نظام حرکت کنید با سیل مردم روبرو می شوید
معاون اول رییس جمهوری با یادآوری این که مردم ایران در جنگ تحمیلی بیش از 200 هزار شهید و صدها هزار جانباز تقدیم کرده اند، با اشاره ضمنی به احمدی نژاد گفته، آقایی را که تا دیروز مسئول اداره کشور و هشت سال رییس جمهوری بوده و اکثر مشکلات امروز ایران نتیجه کار آنها است، ببینند با این کشور چه کرد و منابع کشور را چگونه هزینه کردند.
جهانگیری خطاب به آنها تصریح کرده، این قدر جسور شده اید که می گویید سیل می آید و زیر پای آنها خالی می شود و اگر گوش ندادند، انقلابی بزرگ تر از سال 57 در حال وقوع است؛ شما می خواهید انقلاب کنید و سیل راه بیاندازید و نظام را تهدید می کنید!
وی با تاکید بر این که به خود بیایید و حد خود را بدانید، تصریح کرده، این رفتارها باعث می شود خارجی ها هم تبلیغ کنند که نظام اصلاح پذیر نیست. 
معاون اول رییس جمهوری افزوده، بحث خود را بکنید و اگر بخواهید برخلاف نظام حرکت کنید با سیل مردم روبرو می شوید و مردم تحمل نمی کنند که فردی که در راس مسئولیت دستگاه اجرایی کشور بوده مطالبه گر شود. 
جهانگیری ابرازامیدواری کرده که آنها به خود بیایند و دست از کارهای خود علیه نظام بردارند؛ شما پای نظام بایستید کارها انجام می شود و کشور با بهترین وجه پیش خواهد رفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش هایی که برای ایجاد نگرانی در مردم نسبت به آینده انجام می شود، اشاره و تصریح کرده، در مقطع حساس کنونی مدیران ارشد کشور باید از امید اجتماعی مردم پاسداری کنند. 

برخی تلاش می کنند مردم را نسبت به آینده نگران کنند
معاون اول رییس جمهوری گفته، برخی تلاش می کنند تا مردم را نسبت به آینده خود نگران کنند و ممکن است در این بین اقداماتی انجام دهند که از کنترل خارج شود. 
جهانگیری تصریح کرده، مدیران باید از خود گذشتگی نشان دهند، مدیری که مسئولیت را قبول کرده است باید با ایثار در جهت تقویت نظام و مردم تلاش کند تا از دغدغه های آنها کاسته شود. 
وی با بیان این که شرایط کشور از نظر من حساس است ، گفته، عده ای در داخل و برخی در خارج از کشور تمرکز کرده اند که بهترین سرمایه کشور یعنی امید اجتماعی و اتحاد عمومی و امید به آینده را آسیب برسانند و بتوانند به اهدافی که طراحی کرده اند دسترسی پیدا کنند. 
معاون اول رییس جمهوری اظهارداشته، از دیدگاه عام هماهنگی بین قوای سه گانه در مواجهه با شرایط موجود از اصول اولیه است و انسجام، هم افزایی و ارتقای کارآمدی دولت و کسب رضایت مردم نیز در مرحله دوم قرار دارد. 
جهانگیری تصریح کرده، مدیران ارشد دولت متعهد و وظیفه مشترکی دارند، باید سیاست گذاری های دولت را به طور جدی پیگیری و تلاش کنند اجرایی شود ، آنها باید نمایشی از کارآمدی دولت در صحنه باشند تا هرکسی به مجموعه دولت نگاه می کند احساس کارآمدی از دولت داشته باشد. 
وی خاطرنشان کرده، مردم کارآمدی را در این می دانند که دولت قادر است مشکلات آنها را حل کند و این مسئولیت هر یک از افراد است. 
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرده، اگر بتوانیم رضایت مردم را کسب کنیم، مطمئن هستم در پایان مسئولیت خود در پیشگاه ملت و خداوند سرافراز خواهیم بود . 
جهانگیری به مسئله التهابات زیادی که مدیران با آن روبرو هستند، اشاره و خاطرنشان کرده، مدیران نباید اسیر التهابات شوند و وقتی موفق خواهند بود که زمانی که به مسایل کوتاه مدت می پردازند چشم انداز بلند مدت کشور را نیز از نظر دور نکنند. 
معاون اول رییس جمهوری به خاطره ای از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره و تصریح کرده، مدیر باید زمانی که مسایل مقطعی را حل می کند تصویر زیبایی از آینده برای کشور ترسیم کند و در پیش چشم ملت قرار دهد. 

پیگیری اقتصاد مقاومتی
جهانگیری با تشریح اولویت هایی که دولت برای سال 97 ترسیم کرده، گفته است، پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی یکی از آنها است، باید طرح های بزرگی را که در کشور وجود دارد براساس برنامه تنظیمی و بودجه مشخص به پایان برسانیم . 
وی تعامل سازنده با جهان را از دیگر اولویت ها برشمرده و خاطرنشان کرده، امسال به موضوع برجام به طور ویژه باید نگاه شود، چرا که تصور آمریکا این است که با خروج از برجام ایران دچار مشکل جدی می شود ولی ما برای همه شرایط فکر کرده ایم و برنامه داریم و کمترین دغدغه ای وجود ندارد. 
معاون اول رییس جمهوری تاکید کرده، مهم این است که مدیران پای کار باشند و از خود گذشتگی نشان دهند. 
جهانگیری اجرای سیاست های جدید ارزی را از دیگر اولویت ها ذکر و خاطرنشان کرده، ما قادریم مدیریت و منابع و مصارف ارزی کشور و در کنار آن شفافیت کامل را هم داشته باشیم. 

مبارزه با قاچاق کالا/ پیگیری مشکلات کم آبی
وی با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی افزوده، مبارزه با قاچاق کالا از دیگر اولویت های سال جاری دولت است. 
معاون اول رییس جمهوری به مشکل آب در کشور هم اشاره و تصریح کرده، برای این منظور کارگروهی تشکیل شده است تا مسایل آب را به طور جدی پیگیری کنند و این کارگروه باید تصمیم به موقع بگیرد و معطل تصمیمات نشوند و استانداران در این بخش باید در صحنه عمل حضور جدی داشته باشند. 
جهانگیری تصریح کرده، نباید اجازه دهیم موضوع کم آبی توسط دیگران به چالش سیاسی، اجتماعی و امنیتی تبدیل شود. 

اصلاح نظام بانکی
وی اصلاح نظام بانکی و استفاده از خطوط اعتباری خارجی را از دیگر اولویت ها برشمرده و یادآور شده، نظام بانکی بارسنگینی برای مسئولیت های توسعه ای کشور در سال جاری دارد و بازار سرمایه باید به آن کمک کند. 
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرده، برای خطوط اعتباری خارجی 50 میلیارد دلار مذاکره و 30 میلیارد دلار فاینانس تصویب شده در برخی دستگاه ها متاسفانه این روند کند پیش می رود. 
جهانگیری اضافه کرده، سرنوشت طرح های مهمی به این منابع خارجی است و در آینده خواهم گفت که کدام دستگاه ها اخلال ایجاد کرده وکدام دستگاه ها موضوعات را جدی پیگیری کرده اند. 

تکمیل طرح های بزرگ
وی تکمیل طرح های بزرگ را از دیگر اولویت های سال 97 توصیف و خاطرنشان کرده، امسال در 40سالگی انقلاب اسلامی باید جشن راه اندازی طرح های بزرگ برگزار کنیم. 
معاون اول رییس جمهوری با یادآوری این که البته اجرای این اولویت ها الزاماتی دارد، گفته، احیاء و تقویت نهاد دولت و جایگاه آن با هدف تداوم حس دولت داری در مردم یکی از این الزامات است. 
جهانگیری با بیان این که اتفاق خطرناکی در سال های گذشته در کشور رخ داده، خاطرنشان کرده، تلاش می شود به مردم گفته شود نهاد دولت نداریم و برخی فکر می کنند اگر دولت را پاک کنند به نفع نهاد دیگری است ولی اگر دولت تضعیف شود هیچ جای دیگر قدرت پیدا نمی کند. 

دفاع از سیاست ارزی دولت
وی به سیاست های ارزی اخیر دولت اشاره و خاطرنشان کرده، مگر می شود در کشور دولت با افزایش ارز کاری نداشته باشد برخی گفتند، صبر کنید ولی مردم اجناس خود را با ارز مقایسه می کنند بنابراین مگر دولت می تواند نسبت به زندگی مردم بی تفاوت باشد. 
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرده، تصمیمات ارزی گرفته شده با اجماع دولت بوده، حال در خارج از کشور تلاش دارند به گونه ای دیگر جلوه دهند وحتی اسم بنده را می آورند که طرح ارز چهار هزار و 200 تومانی با شکست مواجه می شود . 
جهانگیری گفته، این طرح حتما موفق می شود چراکه به زندگی 80 مییلون ایرانی مرتبط است و تجارت کشور را مصون می کند و با این اقدام صادرات در کنترل سیستم خواهد بود. 

آمریکا هر بازی را شروع کند، قادریم آن را به شکست بکشانیم
وی خاطرنشان کرده، این طرح نقاط قوت طرح های قبلی را دارا است ونقاط ضعف ندارد و پای این طرح ایستاده ایم و این به حیثیت نظام وابسته است و به ما قدرت می دهد تا آمریکا هر بازی را شروع کند، بازی آنها را به شکست بکشانیم. 
معاون اول رییس جمهوری گفته، مهم این است که همه پای کار باشیم ومردم از این تصمیم خوشحال هستند و در این اتفاقات آمادگی دولت را دیدند. 

لزوم رسیدگی به آسیب های اجتماعی
جهانگیری رسیدگی به آسیب های اجتماعی را یکی دیگر از الزامات اولویت های اعلام شده ذکر و خاطرنشان کرده، اتفاق اخیر در کازرون باید حل شود، مردم این شهرستان چرا باید در خیابان باشند و عده ای هم موج سواری کنند و شعار دهند. 
وی ادامه داده، حرف مردم را باید شنید و هرگونه تصمیمی باید تصمیم مردم باشد، اگر لازم باشد من هم در این شهر حضور می یابم.
معاون اول رییس جمهوری گفته، موضوعات زاینده رود، استان های یزد و خوزستان هم باید حل شود و نگذاریم مسایل را به بحران تبدیل کنند و عده ای بر این موج سوار شوند.

موضوع مسکن زلزله زدگان کرمانشاه باید به سرعت حل شود 
جهانگیری با یادآوری زلزله کرمانشاه گفته، دولت در این موضوع هر آنچه در توان داشت هزینه کرد و موضوع مسکن این منطقه باید به سرعت حل شود. 
وی ادامه داده، رسانه ها فکر می کنند اگر موضوعی را ناصحیح تبلیغ کنند موجب تضعیف دولت است، باید اقتدار دولت در همه موضوعات نشان داده شود. 
معاون اول رییس جمهوری با بیان این که گفت وگوهای ملی با هدف تقویت وحدت وانسجام جامعه از دیگر الزامات است، خاطرنشان کرده، همه جریان های سیاسی اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال گرا باید دور هم جمع شوند، آنها فرزندان نظام و رهبری هستند. 
جهانگیری خاطرنشان کرده، نان عده ای در حذف دیگری است، مشکلی در کشور نیست که با انسجام حل نشود. 
وی بر الزام نگرش ملی و فرابخشی به مسایل کشور تاکید و خاطرنشان کرده، موضوع آب تنها به یک دستگاه مربوط نمی شود و همه دستگاه ها و مردم باید به کمک بیایند. 
معاون اول رییس جمهوری تقویت حس مسئولیت پذیری و فرهنگ کار جمعی را از دیگر الزامات برشمرده و گفته، انتظار این است که موضوعات اختلافی مورد نگرانی مردم نشود و به مردم منتقل نشود و هرکس اینگونه فکر نکند به نظام و مردم آسیب خواهد زد. 
جهانگیری توجه به نقش افکار عمومی را از دیگر الزامات توصیف و تصریح کرده، بعد از حوادث دی گذشته گفته شد که باید صدای مردم را شنید باید به این موضوع توجه جدی کرد. 
وی توجه به ظرفیت بخش خصوصی را از دیگر الزامات دانسته و خاطر نشان کرده، بخش خصوصی محور توسعه کشور خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها