دختر شیخ زکزاکی: پدر و مادرم در یکی از مراکز وابسته به دستگاه امنیتی بازداشت هستند

شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 21:05

دختر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جبنش اسلامی نیجریه از وضعیت سلامت پدر و مادرش که در کشتار زاریا آسیب دیده بودند، سخن گفت و تاکید کرد که آنها در یک مرکز وابسته به دستگاه امنیت نیجریه بازداشت هستند.

العالم . آفریقا

سهیلا زکزاکی گفت: پدر و مادرم بارها در معرض تیراندازی قرار گرفتند. نظامیان بی هدف به خانواده ام تیراندازی کردند. خارج کردن گلوله ها از بدن مادرم بدون هیچ گونه مسکنی صورت گرفت و هنوز برخی گلوله ها دربدن مادرم در اطراف شکم و ران وی هستند.

وی افزود: پدرم در این تیراندازی ها به شدت آسیب دید و گاهی اوقات قادر به حرکت دادن یکی از دستانش نیست. بینایی چشم چپ وی از دست رفته است و چشم راستش نیز ضعیف شده و از سردردهای شدید رنج می برد.

دختر شیخ زکزاکی خاطرنشان کرد که هفته ای یکبار به مدت یک ساعت می توانیم با آنها تماس تلفنی داشته باشیم.

وی افزود: پزشکی که از طرف مقامات نیجریه برای درمان پدرم تعیین شده از فوریه 2016 متوجه  عوارض بیماری گلوکوم(آب سیاه) شده است و برای او دارو تجویز کرد تا از پیشرفت این بیماری جلوگیری کند؛ اما پزشکی دیگر تاکید کرد که بیماری گلوکوم بسیار پیشرفت کرده است و داروهایی که استفاده می کند، دیگر تاثیری ندارند. این علاوه بر اینکه مراکز درمانی مناسب در نیجریه نیز وجود ندارد.

سهیلا زکزاکی خاطر نشان کرد که پدر و مادرش در حال حاضر در یکی از مراکز دستگاه امنیت به سر می برند که مکانی شبیه به منزل است و یک سال و نیم در آنجا بسر می برند در حالی که پیشتر در مکانی دیگر بودند.

دختر شیخ زکزاکی همچنین درباره تلاشهای قانونی برای اعمال فشار به منظور آزادی پدر و مادرش، گفت که شکایتی در این خصوص ارائه داده است همچنین یادداشتی از سوی دادگاه برای توقف بازداشت پدر و مادرش و آزادی آنها مطرح شده؛ اما آنها هنوز آزاد نشده اند.

سهیلا زکزاکی درباره تلاشهای جنبش اسلامی اظهار داشت که جنبش اسلامی نیجریه تلاشهای بسیاری مبذول داشته است که مهمترین آن تداوم اعتراضات در ابوجا و برخی شهرهای دیگر است. این یک امری مثبت است. اعتراضات تاثیری گسترده بر مسئولان دولت و سفارتخانه ها دارند زیرا بدین صورت صدای مردم به گوش آنها می رسد و این امر به نوبه خود باعث تسهیل در روند قضیه می شود زیرا دولت نمی تواند اعتراضات روزانه را نادیده بگیرد.

وی اما تاکید کرد که این امر کافی نیست؛ زیرا هنوز برخی افراد در قبال این امر سکوت اختیار کردند بویژه کسانی که در خارج از کشور بسر می برند و برخی دیگر از این مساله اطلاعی ندارند.

دختر شیخ زکزاکی درباره عهد التمیمی اسیر فلسطینی نیز گفت که تمام ماجراهای وی الهام بخش است بویژه که او یک دختر جوان است.  همچنین اقدامات تمام فلسطینی ها که برای آزادی خود تلاش می کنند، الهام بخش همگان است.

وی از فلسطینیان خواست تا به راه خود ادامه دهند و تحت هیچ شرایطی از ادامه مسیر بازنایستند.

یادآور می شود که تظاهرات به صورت روزانه از بیش از 100 روز تاکنون در چندین شهر نیجریه برگزار می شود و تظاهرکنندگان خواهان آزادی شیخ زکزاکی و همسرش و صدها تن از بازداشت شدگان جنبش اسلامی و نیز مشخص شدن سرنوشت بیش از 500 مفقود از زمان کشتار زاریا تاکنون شدند.

علاوه بر نیجریه، در برخی کشورهای جهان مانند پاکستان و ترکیه و انگلیس و سوئیس و کانادا نیز بارها تظاهرات اعتراض آمیز برگزار شد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها