گوترش: بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد

گوترش: بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 21:29

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و تنها از طریق سیاسی قابل حل و فصل است.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز (شنبه) طی سخنانی خاطرنشان کرده، در مسئله سوریه به دو چیز نیازمندیم، اول اینکه متوجه شویم که که هیچ راه‌حل نظامی برای نزاع سوریه وجود ندارد، [بلکه] راه‌حل سیاسی است. و مسیر راه‌حل سیاسی نیز قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل، و نتایج حاصل از مذاکرات ژنو و از طریق گفتگوهای سوری-سوری بین دولت و معارضان است تا بتوانند بر اختلافات موجود فائق آیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفته که دومین مسئله مورد نیاز در سوریه یافتن راهی برای بررسی نقض قوانین بین‌المللی در زمینه تسلیحات شیمیایی است، ما نیازمند پاسخگو بودن در این مسئله هستیم. گوترش در ادامه گفته که نمی‌توان در مقابل «جنایات جنگی» بی‌تفاوت بود.

آمریکا به همراه متحدانش انگلیس و فرانسه، بامداد شنبه (25 فروردین ماه 1396) به بهانه واهی استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی، دمشق پایتخت و استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرارداد.
به دنبال این حمله وزارت دفاع سوریه اعلام کرد 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده و سامانه های پدافند هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز متجاوزان را قبل از رسیدن به هدف منهدم کرده است.

پربیننده ترین خبرها