امیر حاتمی در پایان سفر به عراق:

‌روابط ایران و عراق تحت تأثیر شیطنت‌های مداخله‌جویانه قرار نخواهد گرفت

‌روابط ایران و عراق تحت تأثیر شیطنت‌های مداخله‌جویانه قرار نخواهد گرفت
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 22:02

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه روابط ‌ایران و عراق از استحکام قوی و خاصی برخوردار است، گفت: ‌روابط دو کشور ‌تحت تأثیر شیطنت‌های مداخله‌جویانه قرار نخواهد گرفت.

العالم _ ایران / سیاسی

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع کشورمان در پایان سفر به عراق در جمع خبرنگاران با تقدیر از میهمان‌نوازی طرف عراقی در این سفر اظهار داشت: ‌‌پیوندهای فرهنگی، دینی و تاریخی بسیاری بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد که این پیوندها بسترساز همکاری و تعامل هر چه بیشتر دو کشور عراق و ایران شده است.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور دوست و برادر ‌ایران و عراق از استحکام قوی و خاصی برخوردار است، افزود: ‌روابط دو کشور ‌در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دفاعی ریشه‌دار و حائز اهمیت بوده و ‌این روابط به هیچ وجه تحت تاثیر شیطنت‌های مداخله‌جویانه قرار نخواهد گرفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به دیدار با وزرای کشور، دفاع، وزیر ارتباطات و مشاور امنیت ملی عراق خاطرنشان کرد: در این دیدارها بر توسعه تعاملات دوجانبه و تقویت روابط نظامی، دفاعی و امنیتی تاکید شد.

‌وی با بیان اینکه مذاکرات و گفت‌و‌گو‌های صورت گرفته بستر تعامل و همکاری‌های فنی، تخصصی و دفاعی هرچه بیشتر بین دو کشور را فراهم خواهد کرد، گفت: چشم‌انداز‌ گسترش همکاری‌ها بین ایران و عراق بسیار گسترده و عمیق است و جمهوری اسلامی ایران مشارکت در بازسازی عراق را وظیفه خود می‌داند.

امیر حاتمی با اشاره به برگزاری نخستین کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های دفاعی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق تصریح کرد: در این نشست به اهداف مورد نظر دست یافتیم و بسیار علاقمندیم ‌همکاری‌های دفاعی و نظامی بین دو کشور ایران و عراق ‌به بالاترین سطح تعاملات خود برسد.‌‌

وی با تشکر از دعوت وزیر دفاع عراق برای حضور در این کشور، نتایج دیدارها و مذاکرات را نتیجه‌بخش و مفید دانست و ادامه داد: ‌‌سیاست جمهوری اسلامی ایران ‌کمک و یاری به مردم و دولت عراق در تمام شرایط است و ‌با شکست داعش اولویت‌مان ‌کمک به بازسازی عراق است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نشست کمیته اطلاعاتی چهارجانبه نظامی با حضور فعالان نظامی و امنیتی ایران، روسیه، سوریه و عراق را بسیار موثر و مفید دانست و گفت: همکاری‌ این چهار کشور در مقابله با تروریسم برای تامین امنیت و ثبات عراق و منطقه بسیار موثر بود و این همکاری باید مبنایی برای همکاری‌های بعدی باشد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در همه شرایط در کنار دولت و ملت عراق است، تاکید کرد: ‌ما از انسجام عراق‌ برای پیشرفت و سربلندی این کشور حمایت می‌کنیم.

 

پربیننده ترین خبرها