در گفتگوی تلفنی با ماکرون مطرح شد؛

ابراز نگرانی السیسی از تشدید تنش در سوریه بعد از تجاوز کشورهای غربی

ابراز نگرانی السیسی از تشدید تنش در سوریه بعد از تجاوز کشورهای غربی
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 09:46

رئیس‌جمهوری مصر، در گفت‌وگوی تلفنی‌ با همتای فرانسوی‌اش، ابراز نگرانی کرده که تنش در سوریه بعد از تجاوز مثلث غربی به این کشور تشدید می‌شود.

العالم - مصر

به نقل از رویترز، دفتر ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که «امانوئل  ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، روز شنبه با همتای مصری‌اش «عبدالفتاح السیسی» تماس تلفنی برقرار کرد و طرفین درباره پرونده سوریه از جمله حمله موشکی تروئیکای غربی به سوریه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

طبق بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری مصر، ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی مدعی شده است که حمله نظامی فرانسه، آمریکا و انگلیس به سوریه، که هفته گذشته در واکنش به حملات شیمیایی ادعایی در «دوما» واقع در غوطه دمشق انجام شد، در چارچوب قوانین بین‌المللی بود.

ریاست‌جمهوری مصر افزود، السیسی نیز نگرانی خود را درقبال تشدید وضعیت نظامی، که به وخیم شدن اوضاع و پیچیدگی موضع منتهی می‌شود، اعلام کرد.

عبدالفتاح السیسی همچنین تأکید کرد که «موضع ثابت مصر مخالفت با کاربرد هرگونه سلاح ممنوعه بین‌المللی در سوریه است و بایستی تحقیقات بین‌المللی شفافی در این‌باره انجام شود.»

طبق این گزارش، آمریکا، انگلیس و فرانسه شنبه هفته گذشته در واکنش به حملات شیمیایی ادعایی در دوما، 105 موشک به مواضع دولتی سوریه شلیک کردند ولی سامانه‌های دفاع هوایی ارتش سوریه حدود 70 درصد از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کردند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها