لاریجانی: ممانعت از فروش نفت ایران امکان پذیر نیست

لاریجانی: ممانعت از فروش نفت ایران امکان پذیر نیست
دوشنبه 2 مرداد 1391 - 03:12

رييس مجلس شوراي اسلامي تأکيد کرد ممانعت غربي ها از فروش نفت ايران امکان پذير نيست، و درصورتي که بخواهند موضوع هسته اي ايران را با فشارهاي اقتصادي حل کنند، از نظر ما اين موضوع قابل حل نيست تا تکليف اين فشارها تعيين شود.

"علی لاریجانی" در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: سرنوشت پرونده هسته ای ایران و مذاکرات و بخش فنی و سیاسی آن متفاوت است .. در گذشته ایران مسیری رو به جلو در آژانس داشت که البته گاهی مزاحمتهایی ایجاد می شد، ولی مسائل با آژانس درحال حل شدن بود.

وی با بیان اینکه مذاکرات با 5+1 همیشه فراز و فرود داشته، تأکید کرد: در مذاکرات اخیر ایران و 5+1، شاید غربیها این منطق را در پیش گرفته اند که اگر با تحریم ها به ایران فشار آورده اند ایران باید کوتاه بیاید .. ولی این مسأله ملت ایران را عصبانی می کند.

لاریجانی افزود: اگر بخواهند موضوع هسته ای حل شود باید روی میز طرح های مثبتی وجود داشته باشد، ولی اگر تصور می کنند که با فشار اقتصادی ایران کوتاه می آید، از نظر ما این موضوع قابل حل نیست تا تکلیف این فشارها تعیین شود.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: درباره غنی سازی اورانیوم و دستاورد های هسته ای در ایران وفاق ملی وجود دارد، و مردم در برابر فشارها کوتاه نمی آیند.

لاریجانی تأکید کرد: مذاکرات صادقانه نیست و طرف مقابل به دنبال نوعی فریبکاری است، که این امر ملت ایران را به سوی تصمیماتی برای ایستادگی بیشتر سوق می دهد.

رییس مجلس درپاسخ به این سئوال که درصورت منع صادرات نفت ایران به دلیل تحریم ها، آیا ایران تنگه هرمز را می بندد، اظهار داشت: ممانعت غربی ها از فروش نفت ایران امکان پذیر نیست .. ممکن است با عده ای برای خودداری از خرید نفت ایران چانه زنی کنند، ولی طبیعتا ایران از راه های دیگر نفت خود را می فروشد.

لاریجانی گفت: اما اگر بخواهند با مانع فیزیکی وارد شوند حتما با آنها برخورد خواهد شد .. البته این مانع فیزکی عادی نیست و آنها خودشان را در مهلکه نخواهند انداخت؛ آنها به دنبال کار نظامی با ایران نیستند زیرا هزینه آنها زیاد خواهد شد.

لاریجانی تأکید کرد: آنها به دنبال فشار اقتصادی علیه ایران هستند و ما این را درک کرده ایم و در حال پیدا کردن راه آن در داخل هستیم .. بنابراین تصور نکنند که از راه فشار می توانند مسأله را حل کنند.

لاریجانی اظهار داشت: عقل حکم می کند که غربی ها راه های خودشان را تخریب نکنند، زیرا اگر این راه ها را بروند ایران هم به راه هایی بدون برگشت می رود، یعنی این که ایران هم گامهایی رو به جلو برمی دارد و بر نخواهد گشت؛ لذا بی جهت درحال افزایش هزینه ها هستند درحالیکه می توانند از راه های معقول تری این مسأله را حل کنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها