فریاد کاریکاتورها  از اروپا علیه انتقال سفارت امریکا به قدس

فریاد کاریکاتورها  از اروپا علیه انتقال سفارت امریکا به قدس
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 14:50

نمایشگاه بین المللی کاریکاتور با حضور افراد برجسته ای در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شد که خشم و نگرانی لابی صهیونیستی را به  دنبال داشت.

العالم - اروپا

این نمایشگاه ، تظاهراتی هنری در ابعادی جهانی بود که با زبان کاریکاتور برگزار شد.

150 نفر از بزرگترین هنرمندان بین المللی از 40 کشور جهان در این نمایشگاه شرکت کردند تا مخالفت خود را با اشغالگری و تصمیمات امریکا در انتخاب  قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

"احمد فراسینی" یکی از هنرمندان  شرکت کننده دراین نمایشگاه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: هنوز عرصه های فنی و رسانه ای بازیچه است اما بسیاری از هنرمندان آزاده در کنارمردم فلسطین باقی می مانند.

هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه با کارهای هنری خود پیامی مبنی بر رفتنی بودن  اشغالگران را ابلاغ کردند و اینکه قدس چه دیگران بخواهند یا نخواهند پایتخت فلسطین است.

برگزاری این نمایشگاه، مخالفتی سیاسی و دوراندیشانه ای بود که با زبانی هنری و گویا از طریق تکنولوژی کاریکاتور با روشی مستقیم  اهداف خود را بیان کرد.

این هنرها با دقت حوادث را دنبال کردند تا در محافل بین المللی به عنوان شاهدان عینی در حساس ترین مرحله  مساله فلسطین باشند.

این نمایشگاه که به میزبانی مرکز فرهنگی تونس در بروکسل برگزار شد مورد تایید و توجه بسیاری از نهادها و سازمان های مدافع حقوق فلسطین قرار گرفت و. گفته شد که حقوق غصب  شده فقط با قدرت و زور بازپس خواهد گرفته شد.

این نمایشگاه بین المللی که در صدد ترسیم مسائل فلسطین بود، در پایان بر آن است تا هنرمندان،  کارهای هنری خود را به کشورهای خود درسراسر جهان برده تا  جبهه مخالفت و افشای جنایت های اشغالگران و  سیاست بین المللی توسعه یابد.

 

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها