سردار سلامی:

حفظ سلامتی انسان‌ها برای فرماندهان در اولویت است


حفظ سلامتی انسان‌ها برای فرماندهان در اولویت است
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 17:28

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: مسؤولیت فرماندهان در حفظ سلامت انسان‌ها مسؤولیتی واقعی و اولویت‌دار است.

العالم - ایران

به نقل از سپاه نیوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در  ششمین همایش فرماندهان، بهداشت و سلامت که با حضور جمعی از فرماندهان مسئولین و مدیران حوزه بهداشت و درمان سپاه در سالن همایشهای ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: هر چه زمان پیش می‌رود و به آن میزان که جامعه برای سلامت انسان‌ها ظرفیت پیدا می‌کند، به همان نسبت ظرفیت آسیب رساندن به محیط نیز افزایش می‌یابد در واقع هر چه علم توسعه پیدا می‌کند و زندگی مرفه می‌شود به همان نسبت نیز نا امنی بیشتر می‌شود.

وی افزود: هر چه فناوری‌ها به کمک بشر می‌آیند تا آسایش بیشتری برای بشر فراهم شود ، به همان اندازه توانایی نا امن‌سازی هم بیشتر می‌شود؛به عنوان مثال علوم زیست فناوری توسعه پیدا می‌کند تا انسان درک عمیق‌تری نسبت به درمان داشته باشد؛ اما در همان حال بیوتروریسم نیز پیشرفت می‌کند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه هر چه جهان پیشرفت می‌کند، سالم ماندن نیز پیچیده‌تر می‌شود، بیان داشت: به همان نسبت که در جهان توسعه و پیشرفت می‌کنیم؛ ولی گویا نسبت به گذشته عقب می‌افتیم به عبارت دیگر امروز سلامت، موضوع پیچیده‌تری نسبت به گذشته شده و در کنار آن بی‌اعتمادی نسبت به مواد غذایی هم به یک اصل تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه در جهان امروز نیازمند به دست آوردن دانش‌های وسیعی هستیم، گفت: مسؤولیت فرماندهان در حفظ سلامت انسان‌ها مسؤولیتی واقعی، دقیق و الویت‌دار است به عبارت دیگر مسؤولیت اولیه فرمانده باید حفظ نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین ثروت و دارایی یک سازمان باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: امروز هر چند پیشگیری نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده؛ اما در کنار آن باید نظام درمانی دقیق، مسؤولیت‌پذیر و حرفه‌ای هم وجود داشته باشد؛ البته بیماری به صفر نمی‌رسد ولی می‌توان زمان ابتلا به بیماری را به تاخیر انداخت.

سردار سلامی ایمنی بهداشت و سلامت را موضوعاتی به هم پیوسته و زنجیروار توصیف و تصریح کرد: سلامت ، ترکیبی موزون و هماهنگ از جسم، روح و محیط ارتباطات اجتماعی است.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان از تلاش های صورت گرفته توسط نیروها، رده‌ها و سپاه های استانی در رسیدگی و توجه به وضعیت بهداشت و درمان در مناطق ماموریتی و نقاط محروم کشور قدردانی کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور جانشین فرمانده کل سپاه از فرماندهان و رده های برگزیده در حوزه بهداشت و درمان سپاه تجلیل شد.

فارس 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها