7 میلیون یمنی مشکل حاد غذایی دارند

7 میلیون یمنی مشکل حاد غذایی دارند
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397 - 00:42

رئیس سابق نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن گفت: در حال حاضر 7 میلیون یمنی دچار مشکلات حاد غذایی هستند.

العالم - يمن

رئیس سابق نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن گفت: در حال حاضر 7 میلیون یمنی دچار مشکلات حاد غذایی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما الکساندر فیت در نشست خبری با اشاره به اینکه 18 تا 20 میلیون یمنی دچار مشکلات غذایی هستند افزود: از این تعداد 7 میلیون نفر دچار مشکلات حاد غذایی هستند.

وی با اشاره نیاز ضروری در بخش درمان و آب آشامیدنی برای مردم یمن گفت: آثار غیر مستقیم جنگ مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

فیتافزود: در یمن شاهد مشکلات بستری، درمان، آب و غذا، شرایط را سخت و پیچیده تر کرده است.

وی گفت: سال گذشته یک میلیون نفر وبا گرفتند که دو هزار و 300 نفر از این بیماری فوت شده اند.

فیتبا اشاره به حضور در پایتخت های کشورهای نظیر برلین، بروکسل و واشنگتن افزود: در این نشست ها علاوه بر ارائه گزارش عملکرد کمیته صلیب سرخ مشکلات مردم یمن نیز ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه سه سال از درگیری در یمن می گذرد گفت: تمام زیرساخت ها دچار مشکل شده که شرایط را سخت تر می کند.

فیتبا اشاره به سه برابر شدن بودجه صلیب سرخ از 40 میلیون فرانک به 120 میلیون فرانک سوئیس افزود: عملیات امدادرسانی در یمن یکی از بزرگترین عملیات این کمیته است.

وی گفت: بحرانی فراتر ازقحطی در یمن پیش بینی می شود.

فیت افزود: در درگیری ها و خصومت های مسلحانه حداقل یکی از طرفین حقوق و قوانین بین الملل را نقض می کند اما این مسئله اغلب دو جانبه است و کمیته بین المللی صلیب سرخ با هر طرفی که ناقض قوانین باشد به صورت محرمانه وارد مذاکره می شود.

وی گفت: در سفرهایی که به پایتخت های متعدد جهان داشتیم نیز مذاکرات همواره محرمانه بوده و سعی شده در نشست های خبری انعکاس حقایق را داشته باشم.

فیت افزود: آنچه که یمن با آن مواجه است کمبود پزشک نیست بلکه کمبود دارو به ویژه ضرورت های درمانی بیماری های خاص نظیر انسولین و دستگاه دیالیز است که تأخیر در رسیدگی به آن جایز نیست و موکول شدن به زمان دیگر با مرگ بیمار همراه خواهد بود.

وی تامین هرزگاه سوخت مراکز درمانی یمن را نیز از جمله مسائل مورد رسیدگی کمیته بین المللی صلیب سرخ برشمرد.

فیت درباره جابجایی تسلیحات حین انتقال کمک های بشردوستانه گفت: شایعات خطرناک است و کمیته بین المللی صلیب سرخ شفافیت دارد و همه محموله های ما از سوی گروه های درگیر از جمله انصارالله به شدت کنترل می شود بنابراین انتقال سلاح به این شکل غیر ممکن است.

وی درباره اعزام محموله از سوی ایران به یمن نیز گفت: دو محموله در سالهای 2015 و 2017 به یمن ارسال شده اما شرایط برای ارسال کمک به یمن بسیار مشکل است.

فیتبا اشاره به وجود جنگ در یمن ابراز امیدواری کرد: اطلاع رسانی می تواند در بهبود وضعیت مردم یمن مؤثر باشد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها