مکرون: برجام جایگزین ندارد

مکرون: برجام جایگزین ندارد
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397 - 05:43

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز درگزارشی به بهانه گفتگوی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اظهار داشت، مکرون معتقد است در حال حاضر حفظ توافقنامه هسته ای با ایران، گزینه جایگزین دیگری ندارد.

العالم - اروپا

در گزارش این شبکه آمده است، با افزایش تنش در مناطق مخلف درگیر ی در سوریه، فشارها  بر ایران در خاک سوریه بیشتر و بیشتر می شود. با توجه به تجربه ای که از ویرانگری و تخریب در عراق باقی ماند دیگر کسی دوست ندارد ایران در خاک سوریه حضور داشته باشد، رئیسی جمهوری فرانسه در این زمینه درباره عقب نشینی زودهنگام نیروهای غربی از سوریه هشدار داد.

مکرون  چنین سیاستی را سبب تسلط ایران بر سوریه دانست و  در عین حال گفت: ما طرح جایگزینی برای توافق هسته ای با ایران نداریم، تا زمانی که گزینه بهتری وجود ندارد آمریکا هم باید در این توافقنامه باقی بماند، آمریکا، فرانسه و دیگر هم پیمانان پس از پایان جنگ در سوریه نقش مهمی دارند، اگر این کشورها به سرعت از سوریه خارج شوند، ایران بر سوریه مسلط خواهد شد.

اسکای نیوز مدعی شد: به نظر می رسد توافقنامه هسته ای میان ایران و کشورهای بزرگ ابزار برجسته ای در دستان این کشورهاست تا بر ایران فشار وارد کنند و این کشور را به عقب نشینی از سوریه وادار سازند زیرا، فقط تهدید آمریکا مبنی بر  خروج از توافقنامه هسته ای، سبب بروز بحران در اقتصاد ایران و سقوط شدید ارزش پول داخلی این کشور شد. به نظر می رسد توافقات دقایق آخری میان اروپا و آمریکا درباره ایران می تواند سبب گرم تر شدن پرونده سوریه شود، در این زمینه یکی از اهرم ها امکان بروز جنگ میان اسرائیل و ایران در سوریه است. البته تمامی این اهرم ها نیز در گرو اتفاقات روز دوازدهم مه است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مشخص می کند آیا کشورش از توافقنامه هسته ای خارج می شود یا در آن باقی می ماند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها