اولین واکنش بن سلمان پس از تیراندازی در "الخزامی"!

اولین واکنش بن سلمان پس از تیراندازی در
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397 - 11:35

محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان پس از حادثه تیراندازی در منطقه الخزامی نزدیک کاخ پادشاهی عربستان، پیامی برای شاهزاده عبد العزیز بن سعودی بن نایف بن عبد العزیز ارسال کرد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) محمد بن سلمان با ارسال پیامی برای عبد العزیز بن سعود بن نایف، وزیر کشور عربستان مراتب تشکر و قدردانی خود را از وی اعلام کرد.

بن سلمان در این پیام به کاهش جرایم قتل عمد و سرقت های مسلحانه اشاره کرد.

این پیام پس از آن ارسال می شود که شنبه شب ریاض شب ناآرامی را پشت سر گذاشت؛ در این شب شاهدان عینی صدای تیراندازی در اطراف منطقه الخزامی نزدیک کاخ پادشاهی شنیدند.

پلیس ریاض نیز از سرنگون کردن یک فروند پهپاد که بر فراز منطقه ممنوعه نزدیک کاخ پادشاهی پرواز می کرد خبر دادند. پهپاد به طور غیر قانونی وارد این منطقه شده بود لذا دستگاه های امنیتی مجبور به تیراندازی به آن شدند.

کاربران شبکه های اجتماعی صحنه هایی از تیراندازی در اطراف کاخ پادشاهی ملک سلمان در محله الخزامی در شمال غرب ریاض را به اشتراک گذاشته و گفتند که ملک سلمان به پناهگاهی امن در پایگاه هوایی منتقل شده است.

یک مقام مسئول عالی رتبه سعودی به خیرگزاری رویترز گفت زمانی که نیروهای امنیتی پهپاد تفریحی کوچک را در منطقه سرنگون کردند، ملک سلمان در کاخش نبود.

ناظران گفته اند این عملیات در واقع یک کودتا از سوی افسران وابسته به محمد بن نایف، ولی عهد سابق عربستان بوده است. آنها همچنین از مشارکت برخی عناصر مذهبی افراطی وابسته به "آل الشیخ" خبر دادند که به دلیل نقض پیمان دینی محمد بن سلمان، ولی عهد فعلی عربستان دست به این کار زده اند.

208

پربیننده ترین خبرها