زنگنه: توسعه لایه نفتی پارس جنوبی را به توتال نمی دهیم

زنگنه: توسعه لایه نفتی پارس جنوبی را به توتال نمی دهیم
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397 - 14:33

وزیر نفت گفته، پس از خرید شرکت مرسک از سوی توتال، توسعه لایه‌ نفتی پارس جنوبی را برای جلوگیری از انحصار، به این شرکت نمی دهیم.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی 

«بیژن زنگنه» روز دوشنبه در حاشیه مراسم ساخت خط لوله گاز ایران در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرده، با شرکت مرسک دانمارک برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی مذاکره های خوبی انجام شده و به مراحل آخر رسیده بودیم اما توتال فرانسه اقدام به خرید این شرکت کرد.
وی با بیان این که تولید روزانه این میدان 20 هزار بشکه در روز است، تصریح کرده، تاکنون برای مذاکره درباره توسعه لایه‌ نفتی پارس جنوبی درخواست داده‌ایم، اما پیشنهاد جدی دریافت نکرده‌ایم.
بنابر این گزارش، شرکت توتال توسعه لایه نفتی بخش قطری پارس جنوبی را در اختیار گرفته و همچنین این شرکت قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی را نیز با ایران به امضا رسانده است؛ براین اساس مسئولان وزارت نفت برای جلوگیری از ایجاد انحصار در فعالیت لایه های گازی و نفتی پارس جنوبی، تمایلی به واگذاری لایه نفتی این میدان به توتال ندارند.
صادرات روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی
وی همچنین درباره صادرات نفت خاطرنشان کرده، روزانه بیش از 2.5 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی صادر می شود.
وزیر نفت درباره ادعای کاهش صادرات نفت ایران گفت: پیش تر مقداری صادرات ایران کم شده بود اما دوباره اضافه شده و اکنون مشکلی نداریم.
بهانه های پاکستان برای خط لوله گاز 
زنگنه درباره ساخت خط لوله صادرات گاز به پاکستان خاطرنشان کرده، این کشور تاکنون بهانه هایی در تاخیر اجرای این طرح مطرح کرده که قابل قبول نیست.
وزیر نفت درباره قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد بی هم گفته، با هندی ها به توافق رسیدیم که گاز ترش را در ساحل تحویل بگیریم.

نمی گذاریم ترامپ به ایران ضربه بزند
وی درباره تصمیم ترامپ درخصوص برجام در 22 اردیبهشت ماه تصریح کرده، باید ببینیم چه می‌شود؛ همه تلاش خود را برای این که ترامپ نتواند به ایران ضربه بزند به کار می گیریم و گزینه ای را کنار نمی گذاریم.
به گزارش ایرنا، وزارتخانه های نفت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قرارداد 245 میلیون یورویی ساخت خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به چابهار را امضا کردند.
قرارداد ساخت خط انتقال گاز ایرانشهر - چابهار، امروز توسط حسن منتظر تربتی مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی گاز و نیکزاد قاسمپور مدیرعامل خط انتقال گاز مکران با حضور بیژن زنگنه و امیر حاتمی در محل همایش های وزارت نفت به امضا رسید. این خط لوله 56 اینچی به طول 290 کیلومتر و به ارزش 245 میلیون یورو ساخته می شود.
قرارداد احداث و اجرای خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار با انشعاب از خط هفتم سراسری انجام می شود. هدف از امضای این قرارداد، احداث خط انتقال گاز با هدف گازرسانی به صنایع و جمعیت خانگی چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها