خبرنگار العالم: صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن به شهادت رسید

خبرنگار العالم: صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن به شهادت رسید
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397 - 20:19

خبرنگار العالک گزارش داد؛ صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن به شهادت رسید.

العالم - یمن 

احمد عباس المختفی خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن از شهادت صالح الصماد رییس شورای سیاسی یمن خبر داده است.

شورای عالی سیاسی یمن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که صالح الصماد در حمله هوایی روز پنجشنبه آل سعود در استان الحدیده به شهادت رسید.

شورای عالی سیاسی یمن ضمن تسلیت به مردم یمن به مناسبت شهادت صالح الصماد اعلام کرد این شورا مهدی المشاط را به عنوان رئیس برگزید.

بیشتر بخوانید: 

واکنش ها به شهادت صالح الصماد:

- عبدالرحمن راجح کارشناسی رسانه ای یمنی، از تهران گفت که  دشمن از ابتدا کوشید رهبران سیاسی را هدف قرار دهد و این برای اولین بار نیست که شخصیتی همچون الصماد ترور می شود، الصماد جبهه را ترک نکرد با وجود اینکه حوثی و دیگران به وی هشدار داده بودند بازدیدهایش را کاهش دهد.

- سرتیپ ستاد عابد گفت که شهادت صالح الصماد افتخاری برای ماست و نبرد آتی، هولوکاستی برای سعودی خواهد بود.

- علی القحوم عضو دفتر سیاسی انصارالله در صنعا گفت که ما برای ملت، دین و وطن فداکاری می کنیم و این فداکاری هرگز هدر نمی رود.

-  علی القحوم عضو دفتر سیاسی انصارالله در صنعا گفت که ما برای ملت، دین و وطن فداکاری می کنیم و این فداکاری هرگز هدر نمی رود، وی افزود که یمنی ها پایدارند و هرگز آرام نمی نشینیم مگر هنگامی که پایتخت های متجاوزین را با موشک های بالستیکی هدف قرار دهیم.

القحوم گفت که از دینمان و کشورمان عدول نمی کنیم و هر قدر قربانی بدهیم نمی توانیم اسراییل و آمریکا را بپذیریم

- الیوسفی کارشناس مسائل سیاسی یمنی گفت که شهادت الصماد طرح مقابله با تجاوز را متوقف نمی کند، رهبران خوبی هستند که آماده قدم نهادن در مسیر الصماد هستند و این خلاء را پر خواهند نمود، ما امروز همگی صماد هستیم، این ضایعه ای بزرگ است اما صحنه یمن پر از شخصیت های مبارز است.

- العلیی گفت که خون شهید الصماد انگیزه ای قوی برای ادامه مبارزه و مقاومت است و مردم یمن نمی تواند از حقش در زمینه انتقام خون الصماد بگذرد.

- العلیی فعال سیاسی و کارشناس رسانه گفت که خون شهید الصماد انگیزه ای قوی برای ادامه مبارزه و مقاومت است و مردم یمن نمی تواند از حقش در زمینه انتقام خون الصماد بگذرد، الصماد روح وطن بود و تمام یمن را دوست داشت، الصماد در خطوط مقدم نبرد و جهاد ضد نیروهای متجاوز بود و پیشرو وحدت صف یمنی در برابر متجاوزین و توطئه ها بود.

- القریشی فعال سیاسی در دمشق گفت که نیروهای متجاوز همراه با مزدورانشان بهای تمام جنایاتشان را خواهند پرداخت، تمام یمن صالح الصماد است، جبهه های از این شهادت هرگز تاثیر نمی پذیرد و مجاهدین هرگز از دفاع از وطن عدول نمی نمایند، مردم یمن همگی در مسیر صالح الصماد قدم برخواهند داشت، الصماد لحظه ای از حضور میان مردم و مجاهدین عدول نکرد.

- جحاف فعال سیاسی گفت که متجاوزین سعودی در آینده چیزی را خواهند دید که ندیده بودند، ما در یمن از حق دفاع می کنیم و الصماد در راه حق به شهادت رسید و میلیون ها نفر مانند الصماد جانشان را در این راه فدا خواهند نمود، الصماد مجاهد راه خدا و هر زمان منتظر شهادت بود.

- شورای دفاع ملی یمن حالت آماده باش اعلام کرد و به متجاوزین پاسخ بازدارنده را وعده داد و اعلام کرد که یمن امروز قدرتمندتر، پایدارتر و باثبات تر در زمینه مقابله با متجاوزین است.

وزارت دفاع یمن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که هدف قراردادن الصماد بدون پاسخ کوبنده و دردناک نخواهد بود ، چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان، امرای متجاوزین باید بفهمند که بهایی گزاف خواهند پرداخت و از امروز طعم امنیت را به یاری خداوند متعال نخواهند چشید.

پربیننده ترین خبرها