الحوثی: تمام آزادیخواهان یمن صالح الصماد هستند/ متجاوزین منتظر پاسخ جنایت خود باشند

الحوثی: تمام آزادیخواهان یمن صالح الصماد هستند/ متجاوزین منتظر پاسخ جنایت خود باشند
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397 - 21:23

رهبر انصارالله یمن به دنبال اعلام خبر شهادت صالح علی الصماد، رییس شورای عالی سیاسی یمن، سخنرانی می کند.

العالم - یمن

سید عبدالملک الحوثی در ابتدای سخنرانی خود، حمله هوایی بامداد امروز عربستان به مراسم عروسی در استان حجه را که به کشته و زخمی شدن ۹۰ نفر از شهروندان یمنی منجر شده است، محکوم کرده و شهادت «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در روز پنجشنبه گذشته را به ملت یمن تسلیت گفت و افزود: الصماد با 6 همراهش به خاطر بمباران هوایی متجاوزین در روز پنجشنبه در الحدیده به شهادت رسید، این جنایت اراده مردم عزیزمان را نمی شکند و هیچ نتیجه ای برای متجاوزین نخواهد داشت، نیروهای متجاوز مسئولیت قانونی این جنایت و پیامدهای آن را به عهده دارند و این جنایت بدون پاسخ نخواهد بود.

رهبر انصارالله یمن افزود: تمام آزادیخواهان یمن صالح الصماد هستند و پایداری و عزم آنان بیشتر خواهد شد، این جنایت اراده ملت عزیز و حکومت را نمی شکند، مردم معتقدند که شهادت  الصماد انگیزه ای برای پایداری بیشتر همراه با تقویت  جبهه داخلی است.

وی افزود: از مردم عزیز مان شرکت، فعال در مراسم تشییع این شهید و فعالیت های عزاداری و وفاداری در استان ها را خواستارم، از اهالی الحدیده شرکت در تظاهراتی را می خواهم که الصماد قبل از شهادتش خواستار آن شده بود.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد: الصماد معتقد بود که مسئولیتش موقعیتی برای جهاد، ایثار همراه با فداکاری است؛از هنگامی که این شهید مسئولیت را عهده دار شد شبانه روز برای مقابله با متجاوزین و خدمت به مردم تلاش می نمود.

وی تاکید کرد: نیروهای متجاوز که در راس آن آمریکا و عربستان سعودی ، می باشند مسئولیت قانونی این جنایت و پیامدهای آن را عهده دارند.

بدرالدین الحوثی افزود: خداوند به الصماد شهادت را ارزانی داشت و این آرزویش بود؛ به خانواده شهید و خانواده های شهدای جنایت بنی قیس و تمام خانواده های شهدا تسلیت می گوییم و انشاالله پس از مراسم تشییع سخنرانی خواهیم داشت.

پربیننده ترین خبرها