تحلیل روز/

صالح الصماد با اطمینان از آینده از میان یمنی‎ها رفت

صالح الصماد با اطمینان از آینده از میان یمنی‎ها رفت
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397 - 23:37

باشهادت صماد به عنوان یکی ازبرجستگان مقاومت؛ رسانه های دشمن نه تنها جشن گرفتند بلکه کوشیدند تا پرونده این شهادت را ازمسیر خود منحرف کنند.

العالم - یمن 

درحالی که لشکر مجهز اماراتی ها حمله به حدیده و اشغال این بندر استراتژیک یمنی را در دستور کار قرار داده و هماهنگ با محمد بن سلمان سپاهی چند هزارنفری مشتمل بر نیروهای خارجی سودانی اوگاندایی و البته یمنی مخالف مقاومت را به سمت حدیده گسیل داشته است پنچ شنبه گذشته صالح الصماد رییس مجلس سیاسی انقلاب یمن به حدیده رفت تا در میان مبارزین یمنی حالت فوق العاده اعلام کند و درکنار رزمندگان یمنی اهمیت و ضرورت دفاع از وطن را یاداوری کند؛ دراین سفر البته صالح صماد با 6نفرازهمراهان شهید شد.

باشهادت صماد به عنوان یکی ازبرجستگان مقاومت؛ رسانه های دشمن نه تنها جشن گرفتند بلکه کوشیدند تا پرونده این شهادت را ازمسیر خود منحرف کرده و در جنگی روانی از آن درجهت تضعیف مقاومت و شکست روحیه مبارزان سوء استفاده کنند.

درتشریح این شهادت و در عین حال تلاشها برای به انحراف کشاندن واقیت و حقیقت آن، توجه به نکات زیر راهگشا خواهد بود.

1. درتبلیغات مخالفین آمده است یازدهم آوریل جاری یعنی یازده روز پیش آخرین حضور رسمی شهید صماد در صنعا صورت پذیرفته و پس از آن دیگر خبری ازحضور رسمی  وی منتشر نشده و این یعنی آنکه اختلافاتی اساسی بین صماد و راس حرکت مقاومت عبد الملک حوثی بروزکرده است.

بدیهی است اگر تعداد روزهای بعد ازشهادت یعنی پنج شنبه گذشته را از رقم ادعایی کسر کنیم و درعین حال با اندکی تامل درنظر آوریم که هیچ کجای دنیا مرسوم نیست یک چهره سیاسی مهم بدلیل سنگینی مسئولیت بشکل دایم و مستمر در معرض دید مردم و رسانه ها قرار داشته باشد آنگاه اثبات سست بودن استدلال دشمنان زیاد زمانبر نخواهد بود.

2.مخالفان مقاومت در توجیه ادعای خود مبنی بر وجود اختلاف میان صماد و عبدالملک شهید را نزدیک بودن صماد به صالح  معرفی کرده و از ایشان باعنوان «عفاشی» یعنی علاقمند و وفادار به علی عبدالله صالح یاد میکنند که در این خصوص کافی است به مواضع رییس مجلس سیاسی انقلاب قبل و بعد از حذف عبدالله صالح رجوع وبی پایه بودن این ادعا روشن شود.

 3.رسانه های وابسته به بن سلمان و سعودی ادعا میکنند ازمنظومه ای اطلاعاتی برخورداند و کلیه انچه دریمن میگذرد و جمیع تحرکات مبارزین یمنی را بدقت زیر نظر دارند و البته با این ادعا می کوشند بمباران وشهادت صماد راکاملا هدفمند وبرنامه ریزی شده و دقیق معرفی کنند.

انها بااین ادعا ازیکسو میکوشند تا به اصطلاح اقتدار خود را به رخ بکشند واز دیگرسو در قالب جنگی روانی روحیه مقاومت را تضعیف کنند و این درحالی است که اولا مقاومت بیش از سه ساله مبارزان یمنی ادعای اقتدار انها را با سوالات جدی مواجه کرده وجنگی راکه به ادعای بن سلمان بنا بود طی سه هفته نهایی شود وارد سال چهارم کرده است .ثانیا حملات عربستان و تحالف درخلال سالهای گذشته عموما متوجه مردم بی دفاع بوده چنانکه در اخرین مورد ان حمله تحالف به یک مجلس عروسی وشهادت حداقل سی تن ازافراد عادی بوده است.

ثالثا چگونه میتوان این ادعا را باور کرد درحالی که مخازن وکارگاههای موشکی انصاراله درخلال این سالها درامنیت کامل ودور ازتعرض تحالف وعربستان مشغول فعالیتند ودرمقابل هرلحظه موشکهای مذکور ارامش را از ال سعود گرفته اند وبلاخره چگونه میتوان به توان اطلاعاتی منظومه مورد ادعا باور داشت واین انتظاررا مطرح نکرد که اگر پروژه شهادت کاملا برنامه ریزی شده بود چرا ازپنج شنبه تا امروزوپس ازگذشت پنج روز ازحادثه وتنها پس ازاعلام شهادت صماد ازناحیه انقلابیون نه خبر که حتی شایعه ان هم رسانه ای نشده است.

4.درتشریح شخصیت صماد رسانه های مخالف ازگمنامی او پیش ازجنگ عربستان دریمن  و رشد غیر قابل باور او سخن میگویند بدیهی است که این مساله نه دلیل ضعف که نشانه ای برقوت انقلابیون یمنی و تاکید و تمرکز انان بر نیروسازی وبومی سازی نیروهاست امری که اینده روشن یمن را بشارت میدهد وافق اینده را روشن تر از هرزمان ترسیم میکند.

5.انتخاب سریع وبدون فوت فرصت مهدی مشاط بجای صماد حکایت از ان دارد که خزاین بومی یمنیها فقط مملو ازموشک نیست بله به همان میزان فکر بومی وانسان انقلابی ازاده وکاردان پشتوانه پایان ناپذیر این حرکت مردمی است.

6.رهبر انصارالله پس ازشهادت صماد امریکا وسعودی را مسئول مستقیم این ماجرا معرفی کرد ووعده کرد انتقام سختی ازبانیان این مساله خواهد گرفت پیشتر صالح الصماد هم امسال راسال بالستیک دریمن معرفی کرده بود با این توضیحات احتمالا حداقل انتظار این خواهد بود که دشمنان یمن خود را برای مواجهه ای جدیتر ودریافت موشکهایی اثرگذارترازپیش اماده کنند.

7. وبلاخره انکه درتبلیغات دشمن همواره بر ناامیدی یمنیها وعدم اعتمادشان به اینده سخن گفته میشود ادعایی که میزان مقرون بودن ان به واقعیت درروز تشییع یپکر رییس مجلس سیاسی انقلاب یمن خود رانشان خواهد داد .

ابورضا صالح

پربیننده ترین خبرها